Karabuk University

Developing Communicative Competence of Iraqi EFL University Students Through Teaching Fiction

Show simple item record

dc.contributor.author HUSSEIN, RASOOL ALI HUSSEIN
dc.date.accessioned 2022-08-16T11:45:52Z
dc.date.available 2022-08-16T11:45:52Z
dc.date.issued 2022-06-22
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2052
dc.description.abstract ABSTRACT The current study deals with developing the communicative competence of Iraqi university students. More specifically, this experiment aimed to answer the main aim of the present study which was to enhance and develop communicative competence for Iraqi EFL university students to develop their proficiency in communicative competence. The present experimental study's objectives are as follows: to find out how teaching fiction affects Iraqi EFL university students' development of communicative competence; to find out how the traditional method affects Iraqi EFL university students' development of the communicative competence in the control group; to find out which component of communicative competence improves more by the Iraqi EFL university students in the post-test. The study is adopted Canale and Swain’s (1980) model of communicative competence. The activities focused on the development of students' grammatical and discourse competence. The total number of the sample was (140) who were randomly chosen in the academic year (2020-2021) from Iraqi EFL 2nd year university students at Al-Salam University. The data were gathered quantitatively from a control group and an experimental group. Both groups received pretests and posttests, and the data were analyzed statistically using the program (SPPS). The main findings of the study showed that there are significantly different between the experimental group and the control group. The experimental group is better than the control group. Consequently, the following points are suggested for further research: Developing communicative competence of Iraqi EFL preparatory schools students, the effect of using communicative competence on university students' achievement in writing composition, the impact of communicative competence in teaching literature and the role of using communicative competence to improve pragmatic competence. ÖZ Mevcut çalışma, Iraklı üniversite öğrencilerinin iletişimsel yeterliliklerini geliştirme ile ilgilidir. Daha spesifik olarak, bu deney, Iraklı EFL üniversite öğrencilerinin iletişimsel yeterlilikteki yeterliliklerini geliştirmeleri için iletişimsel yetkinliği geliştirmek ve geliştirmek olan bu çalışmanın temel amacına cevap vermeyi amaçlamıştır. Bu deneysel çalışmanın amaçları aşağıdaki gibidir: Kurgu öğretiminin Irak'taki EFL üniversite öğrencilerinin iletişimsel yeterlilik gelişimini nasıl etkilediğini bulmak; geleneksel yöntemin, Iraklı EFL üniversite öğrencilerinin kontrol grubundaki iletişimsel yeterlilik gelişimini nasıl etkilediğini bulmak; son testte Iraklı EFL üniversite öğrencileri tarafından iletişimsel yeterliliğin hangi bileşeninin daha fazla geliştiğini bulmak. Araştırmada Canale ve Swain'in (1980) öğrencilerin dilbilgisi ve söylem yeterliklerinin geliştirilmesine odaklanan etkinliklerin iletişimsel yeterlik modeli benimsenmiştir. ) Al-Salam Üniversitesi'ndeki Irak EFL 2. sınıf üniversite öğrencilerinden. Veriler, bir kontrol grubu ve bir deney grubundan nicel olarak toplanmıştır. Her iki gruba da ön testler ve son testler uygulandı ve veriler program (SPPS) kullanılarak istatistiksel olarak analiz edildi. Araştırmanın ana bulguları, deney grubu ile kontrol grubu arasında önemli farklılıklar olduğunu göstermiştir. Deney grubu, kontrol grubundan daha iyidir. Sonuç olarak, daha ileri araştırmalar için aşağıdaki noktalar önerilmektedir: Irak İngilizcesi İngilizce hazırlık okulları öğrencilerinin iletişimsel yeterliklerinin geliştirilmesi, iletişimsel yeterlik kullanımının üniversite öğrencilerinin kompozisyon yazma başarısına etkisi, iletişimsel yeterliliğin literatür öğretimindeki etkisi ve iletişimsel becerileri kullanmanın rolü Pragmatik yetkinliği geliştirme yetkinliği. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Developing; Communicative; Competence; Fiction en_EN
dc.subject Gelişmek; Iletişimsel; Yetkinlik; Kurgu en_EN
dc.title Developing Communicative Competence of Iraqi EFL University Students Through Teaching Fiction en_EN
dc.title.alternative Kurgu Öğretimi Yoluyla Iraklı EFL Üniversite Öğrencilerinin İletişimsel Yeterliklerini Geliştirmek en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account