Karabuk University

The Effect of Graphic Organizers On Developing Sixth Preparatory Iraqi Students' Writing Performance

Show simple item record

dc.contributor.author IBRAHIM, RAAD ALI IBRAHIM
dc.date.accessioned 2022-08-18T13:46:38Z
dc.date.available 2022-08-18T13:46:38Z
dc.date.issued 2022-07-20
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2089
dc.description.abstract ABSTRACT This study investigates the effect of graphic organizers on developing sixth preparatory Iraqi students' writing performance. The respondents were 58 students from the sixth preparatory grade in Shu'aa Al-Maarifa School in Anbar Governorate. The study was conducted during the first semester of the academic year 2021-2022. A quantitative research design was adopted in this study. The respondents were divided into a control group and an experimental group. The experimental group used graphics often used to teach English writing skills. The control group used the prescribed teaching methods mentioned in the "Teacher's Guide" book. The data were collected by conducting a pre-test and post-test. The students in the experimental group were exposed to the experiment for eight weeks. The data were analyzed using the SPSS program. The results revealed that the effect of the graphics organizers was positive on the students' writing performance. The experimental group that used graphics organizers in learning writing skills got higher scores than the control group students. In addition, the use of graphic organizers encouraged the students to write; it facilitated the writing process using Tree-diagram, Mind mapping, Analogy, and Story Mapping graphics organizers. Therefore, the researcher provides suggestions for future studies that teachers may use graphics organizers to teach reading comprehension and listening comprehension, too. ÖZ Bu çalışma, Iraklı altıncı hazırlık öğrencilerinin yazma performanslarını geliştirmede grafik düzenleyicilerin etkisini araştırmaktadır. Katılımcılar, Anbar Valiliği'ndeki Shu'aa Al-Maarifa Okulu'ndaki altıncı hazırlık sınıfından 58 öğrenciydi. Çalışma 2021-2022 eğitim-öğretim yılının ilk döneminde gerçekleştirilmiştir. Metodoloji için nicel bir araştırma tasarımı. Katılımcılar bir kontrol grubu ve bir deney grubu olarak ikiye ayrıldı. Deney grubu, genellikle İngilizce yazma becerilerini öğretmek için kullanılan grafikleri kullandı. Kontrol grubu “Öğretmen Rehberi” kitabında belirtilen öğretim yöntemlerini kullanmıştır. Veriler ön test ve son test yapılarak toplanmıştır. Deney grubundaki öğrenciler sekiz hafta boyunca deneye maruz bırakılmıştır. Veriler SPSS programı kullanılarak analiz edildi. Sonuçlar, grafik düzenleyicilerin etkisinin öğrencilerin yazma performansı üzerinde olumlu olduğunu ortaya koymuştur. Yazma becerisini öğrenmede grafik örgütleyici kullanan deney grubu, kontrol grubu öğrencilerinden daha yüksek puan almıştır. Ayrıca grafik düzenleyicilerin kullanılması öğrencileri yazmaya teşvik etmiştir. Ağaç diyagramı, Zihin haritalama, Analoji ve Öykü Haritalama grafik düzenleyicilerini kullanarak yazma sürecini kolaylaştırdı. Bu nedenle araştırmacı, öğretmenlerin okuduğunu anlama ve dinlediğini anlama öğretiminde de grafik düzenleyicileri kullanabilecekleri gelecekteki çalışmalar için öneriler sunmaktadır. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Graphic Organızer; Sixth Preparatory; Writing Performance; Tree-Diagram; Mind Mapping; Analogy; Story Mapping en_EN
dc.subject Grafik Organzer; Altıncı Hazırlık; Yazma Performansı; Ağaç Diyagramı; Zihin Haritası; Analoji; Öykü Haritası en_EN
dc.title The Effect of Graphic Organizers On Developing Sixth Preparatory Iraqi Students' Writing Performance en_EN
dc.title.alternative Iraklı Altıncı Hazırlık Öğrencilerinin Yazma Performansını Geliştirmede Grafik Düzenleyicilerin Etkisi en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account