Karabuk University

A Study of the Perceptions of Iraqi English Foreign Language (EFL) Learners at University Level Towards Online Teaching

Show simple item record

dc.contributor.author YOUSIF, ZUHAIR BEBO YOUSIF
dc.date.accessioned 2022-08-18T14:04:55Z
dc.date.available 2022-08-18T14:04:55Z
dc.date.issued 2022-07-19
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2091
dc.description.abstract ABSTRACT The Corona pandemic has changed many concepts, including the current education systems. Education has shifted to online education in all Iraqi universities. English language teachers need to understand many strategies and dimensions that can be more effective for developing the English language, improving its skills, and building a positive learning environment suitable for all levels of study and gender. A quantitative study was utilized in this research by distributing a questionnaire to 128 male and female students from the third and fourth grades at the Faculty of Arts, Department of Translation, University of Dohuk in northern Iraq. The data were collected through a questionnaire using descriptive statistics, and the data were analyzed using SPSS 23 and the T-test. The findings showed no statistically significant differences between the students' perceptions about online education, represented by the variable gender and the variable of the study stage. The average of the variable of the basic skills of language teaching, its development, and the educational environment were the positive results of this study despite some of the obstacles represented by the limited sample of the study. This study may benefit English language professors in Iraqi universities to teach online. The recommendations are to provide the necessary supplies for government universities so that they can continue teaching online. The suggestions made by the researcher is that there can be studies on the credibility of student assessment by teachers and research on the opinions of students' parents about the transition to online education. ÖZ 2019 yılında ortaya çıkan Corona pandemisi, mevcut eğitim sistemleri de dahil olmak üzere dünya genelinde birçok kavram ve alışkanlığı değiştirdi. Dohuk Üniversitesi de dahil olmak üzere tüm Irak üniversitelerinde eğitim yüz yüze eğitimden çevrimiçi eğitime geçmiştir. İngilizce öğretmenlerinin, İngilizceyi geliştirmek, becerilerini geliştirmek ve tüm eğitim seviyelerine ve her iki cinsiyete uygun olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmak için daha etkili olabilecek birçok strateji ve boyutu anlamaları gerekir. Bu araştırmada, Kuzey Irak'ta Dohuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tercüme Bölümü'nde öğrenim görmekte olan 128 kız ve erkek öğrenciye anket dağıtılarak nicel bir çalışma yapılmıştır. Veriler, tanımlayıcı istatistikler kullanılarak anketten toplanmış ve veriler SPSS23 sistemi ve T-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Bu çalışmanın sonuçları, öğrencilerin cinsiyet değişkeni ile temsil edilen çevrimiçi eğitime ilişkin görüşleri ile çalışmanın aşaması değişkeni arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. Dil öğretiminin dört temel becerisi değişkeninin ortalaması ile gelişimi ve eğitim ortamının ortalaması, çalışmanın sınırlı örneklemiyle temsil edilen çalışmanın karşılaştığı bazı engellere rağmen, bu çalışmaların olumlu sonuçları arasında yer almıştır. Bu çalışma, Irak üniversitelerindeki İngilizce profesörlerinin İnternet üzerinden ders vermelerine fayda sağlayabilir. Araştırmacı tarafından yapılan öneriler, devlet üniversiteleri ve öğretmenlerinin internet üzerinden öğretime devam edebilmeleri için gerekli malzemeleri sağlaması yönündedir. Araştırmacının öne sürdüğü önerilerden biri de öğretmenler tarafından öğrenci değerlendirmesinin inandırıcılığına yönelik çalışmaların olması ve doğrudan eğitimden çevrimiçi eğitime geçiş konusunda öğrenci velilerinin görüşlerinin araştırıldığıdır. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Online Teaching; Education; Perception; Covid-19 Pandemic; Higher Education; Iraq; North of Iraq en_EN
dc.subject Çevrimiçi Öğretim; Eğitim; Algı; Covid-19 Pandemisi; Yüksek Öğrenim; Irak ve Kuzey Irak en_EN
dc.title A Study of the Perceptions of Iraqi English Foreign Language (EFL) Learners at University Level Towards Online Teaching en_EN
dc.title.alternative Irak İngilizcesi Yabancı Dil (EFL) Öğrencilerinin Üniversite Düzeyinde Çevrimiçi Öğretime Yönelik Algıları Üzerine Bir Araştırma en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account