Karabuk University

MİMARLIK EĞİTİMİ İÇİN SANAL GERÇEKLİK ORTAMINDA RÖLÖVE TEKNİKLERİNİN TASARLANMASI VE UYGULANMASI

Show simple item record

dc.contributor.author KÜÇÜKKARA, MUHAMMED YUSUF
dc.date.accessioned 2022-08-19T11:20:38Z
dc.date.available 2022-08-19T11:20:38Z
dc.date.issued 2022-06
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2102
dc.description.abstract ÖZET Günümüzde yaşadığımız pandemi, başta eğitim ve iş sektörü olmak üzere, birçok alandaki faaliyetlerin çevrimiçi platformlara taşınmasını hızlandırmıştır. Ancak, çevrimiçi yürütülen birçok faaliyette mevcut iletişim yöntemleri bazı durumlarda ihtiyacı karşılayamamaktadır. Bu çalışmada uygulamalı örgün eğitimin çevrimiçi platformlara taşınmasıyla ortaya çıkan sorunların çözümüne yönelik olarak sanal gerçeklik (VR) teknolojisi ile bir çözüm önerisi sunulmaktadır. Mimarlık gibi uygulamalı eğitim gerektiren bölümlerde, öğrenciler çevrimiçi olarak yeterince uygulama yapamamakta, uygulama bilgisi ve becerisi kazanamamaktadır. Bu çalışmada, ilk olarak mimarlık alanında kullanılan sanal gerçeklik uygulamaları, bu uygulamalardaki araçlar ve literatürdeki çalışmalar incelenmiş daha sonra ise mimarlık eğitimindeki rölöve çalışmasının, VR ortamında nasıl verileceği ve sanal gerçeklik cihazı ile nasıl kullanılacağına yer verilmiştir. Salgın gibi durumlarda uygulamalı eğitimin yapılamamasından dolayı, mimarlık alanındaki tarihi binaları inceleyemeyen öğrenciler için örnek bir modelleme yapılmış ve bu modeli barındıran örnek bir VR uygulaması geliştirilmiştir. Aynı zamanda uygulamanın çok kullanıcılı bir yapıya uygun hale getirilmesi için sunucu bağlantısı yapılmış, böylece öğrenciler ve öğretmenin bir arada ders işleyebileceği sanal sınıf ortamı oluşturulmuştur. Uygulamada öğrenciler bina içerisinde hareket ederek, çeşitli mimari incelemeler yapabilmekte ve aynı zamanda bazı mimari araçları da kullanabilmektedir. Geliştirilen sanal ortam ve uygulama öğrenciler tarafından test edilmiş ve test sonrasında öğrencilere kullanıcı anketi uygulanmıştır. Anket sonuçlarına göre öğrencilerin öğretmenle ve birbirleri ile olan iletişiminin arttığı, konuyu daha iyi öğrendikleri, modellenen binanın gerçeğine çok yakın bir görünüme sahip olduğu, mimari araçları daha rahat kullandığı ve derse olan ilginin arttığı görülmüştür. Öğrencilerin deneylerde geçirdikleri süre analiz edilmiş ve Wilcoxon işaretli sıralar testi ile anlamlı fark olup olmadığı araştırılmıştır. ABSTRACT The pandemic we live in today has accelerated the transfer of activities in many fields, especially in the education and business sector, to online platforms. However, in many online activities, existing communication methods unable to meet the need in some cases. In this study, a solution proposal is presented with virtual reality (VR) technology for the solution of the problems that arise with the transfer of applied formal education to online platforms. In departments that require applied education such as architecture, students cannot practice sufficiently online and cannot gain application knowledge and skills. Therefor, in this study, virtual reality applications used in the field of architecture, tools in these applications and studies in the literature were examined. Then, it is explained how the survey study in architectural education will be given in the VR environment and how it will be used via a VR device. An exemplary building model was made for students who could not examine historical buildings in the field of architecture due to the inability to provide practical education in cases such as epidemics, and an exemplary VR application containing this model was developed. To make the VR application multi-user, a server connection has been made, thus creating a virtual classroom environment where students and teachers can teach together. In practice, students can move around the building, make various architectural studies and use some architectural tools. The developed virtual environment and application were tested by the students and after the test, a user questionnaire was applied to the students. According to the results of the survey, it was seen that the students' communication with the teacher and each other increased, they learned the subject better, the modeled building looked very close to the real thing, it was seen that the architectural tools were used more easily and the interest in the lesson increased. The time spent by the students in the experiments was analyzed and it was investigated whether there was a significant difference with the Wilcoxon signed-rank test. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Sanal gerçeklik, Mimarlık, Rölöve, Etkileşim teknikleri, Çok kullanıcılı etkileşim en_EN
dc.subject Virtual reality, Architecture, Survey, Interaction techniques, Multi – User interaction en_EN
dc.title MİMARLIK EĞİTİMİ İÇİN SANAL GERÇEKLİK ORTAMINDA RÖLÖVE TEKNİKLERİNİN TASARLANMASI VE UYGULANMASI en_EN
dc.title.alternative DESING AND IMPLEMENTATION OF RELIEVO TECHNIQUES IN A VIRTUAL REALITY ENVIROMENT FOR ARCHITECTURAL EDUCATION en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account