Karabuk University

Using Five Fingers Strategy in Improving EFL Students' Achievement in Literary Text

Show simple item record

dc.contributor.author AL-ALWANI, ALYAA KHALID KHALAF
dc.date.accessioned 2022-08-23T06:33:57Z
dc.date.available 2022-08-23T06:33:57Z
dc.date.issued 2022-07-22
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2125
dc.description.abstract ABSTRACT Language remains a significant area that students are required to learn as it forms the base for other subjects. Even though the language is an essential subject, a large number of students experience the challenge of learning. Due to a lack of English skills, some EFL students face many challenges communicating, and thus, to pursue some of the courses, they are required to improve their performance in a literary text. This study aims at exploring how the five-fingers strategy, which is a strategy that can be adopted to improve EFL students' mastery of learning literary text. To complete this study, 60 Iraqi students were recruited for the study, of which 30 presented the Experimental Group and the other 30 presented the Control Group. An achievement test is used as a tool for collecting data, and the results show that the administration of this strategy assisted Iraqi EFL students in understanding how to analyze a text based on the key elements. The result also illustrated that the application of the five-fingers strategy has a statistically significant in the learning of language and mastery of vocabulary, which is crucial in analyzing a literary text. When using the five-fingers strategy, a teacher acts as a critical aspect that enhances the learning process. The paper concludes that the five-fingers strategy helps students to gain the skills to explore a story based on the key elements. The technique provides a good base that students may use to explore particular text, and this gives them the confidence to deal with complexity when learning a language.   ÖZ Dil, diğer derslerin temelini oluşturduğu için öğrencilerin öğrenmesi gereken önemli bir alan olmaya devam etmektedir. Dil temel bir konu olmasına rağmen, çok sayıda öğrenci öğrenmenin zorluğunu yaşıyor. İngilizce becerilerinin eksikliği nedeniyle, bazı EFL öğrencileri iletişim kurmakta birçok zorlukla karşı karşıya kalmaktadır ve bu nedenle bazı dersleri takip etmek için edebi bir metindeki performanslarını geliştirmeleri gerekmektedir. Bu çalışma, EFL öğrencilerinin edebi metin öğrenme becerilerini geliştirmek için benimsenebilecek bir strateji olan beş parmak stratejisinin nasıl olduğunu keşfetmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmayı tamamlamak için, 30 mevcut Deney Grubu ve diğer 30 mevcut Kontrol Grubunun bulunduğu çalışmaya 60 Iraklı öğrenci dahil edildi. Veri toplamak için bir araç olarak bir başarı testi kullanılır ve sonuçlar, bu stratejinin yönetiminin, Iraklı İngilizce bilen öğrencilere temel unsurlara dayalı olarak bir metni nasıl analiz edeceklerini anlamalarında yardımcı olduğunu göstermektedir. Sonuç ayrıca, beş parmak stratejisinin uygulanmasının, edebi bir metni analiz etmede çok önemli olan dil öğrenimi ve kelime bilgisine hakim olmada istatistiksel olarak önemli olduğunu göstermiştir. Beş parmak stratejisini kullanırken, bir öğretmen, öğrenme sürecini geliştiren kritik bir unsur olarak hareket eder. Makale, beş parmak stratejisinin, öğrencilerin temel unsurlara dayalı bir hikayeyi keşfetme becerilerini kazanmalarına yardımcı olduğu sonucuna varıyor. Teknik, öğrencilerin belirli bir metni keşfetmek için kullanabilecekleri iyi bir temel sağlar ve bu onlara bir dil öğrenirken karmaşıklıkla başa çıkma konusunda güven verir. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject The five-fingers strategy; Improving; Achievement; Literary text en_EN
dc.subject Beş parmak stratejisi; İyileştirme; Başarı; Edebi Metin en_EN
dc.title Using Five Fingers Strategy in Improving EFL Students' Achievement in Literary Text en_EN
dc.title.alternative EFL Öğrencilerinin Edebi Metinlerdeki Başarılarını Artırmada Beş Parmak Stratejisini Kullanma en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account