Karabuk University

Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı Kapsamında Sosyal Medya Kullanımının Marka Bağlılığına Etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author ORAL, GİZEM
dc.date.accessioned 2022-08-24T11:18:08Z
dc.date.available 2022-08-24T11:18:08Z
dc.date.issued 2022-06-27
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2131
dc.description.abstract ÖZ Bu çalışmanın amacı kullanımlar ve doyumlar kuramı kapsamında sosyal medya kullanımının marka bağlılığına etkisinin ortaya konmasıdır. Bu amaç doğrultusunda yargısal örnekleme tekniği ile seçilen 402 kişi ile anket uygulaması yapılmıştır. Anket formu demografik form, “Kullanımlar ve Doyumlar” ve “Marka Bağlılığı” ölçekleri olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Toplanan veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda katılımcıların kullanımlar ve doyumlar ve marka bağlılığı düzeylerinin genel olarak yüksek olduğu görülmüştür. Buna karşın kullanımlar ve doyumlar ile marka bağlılığı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı belirlenmiştir.   ABSTRACT The aim of this study is to reveal the effect of social media use on brand loyalty within the scope of the uses and gratifications theory. For this purpose, a survey was conducted with 402 people selected by the judicial sampling technique. The questionnaire form consists of three parts: demographic form, "Uses and Gratification" and "Brand Loyalty" scales. The collected data were analyzed with the SPSS software. As a result of the analysis, it was seen that the uses and gratification and the brand loyalty levels of the participants were generally high. On the other hand, it was determined that there was no statistically significant correlation between the uses and gratification and the brand loyalty. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Sosyal Medya; Marka Bağlılığı; Kullanımlar ve Doyumlar en_EN
dc.subject Social Media; Brand Loyalty; Uses and Gratification en_EN
dc.title Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı Kapsamında Sosyal Medya Kullanımının Marka Bağlılığına Etkisi en_EN
dc.title.alternative Influence of Social Media Over Brand Addiction Focussing by Uses and Gratifications Theory en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account