Karabuk University

IRAK'TAKİ ŞİRKETLERİNİN STRATEJİK PLANLAMASINA YASAL VE POLİTİK FAKTÖRLERİN ETKİSİ - UR KAMU ŞİRKETİ ÖRNEĞİ

Show simple item record

dc.contributor.author AL-GHURAIBAWI, ALI MAJID KAREEM
dc.date.accessioned 2022-09-15T13:43:20Z
dc.date.available 2022-09-15T13:43:20Z
dc.date.issued 2022-08-26
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2184
dc.description.abstract ÖZET Irak'taki şirketlerinin stratejik planlamasına ilişkin yasal ve politik faktörleri analiz etmeyi ve teşhis etmeyi amaçlayan bu çalışma, hem yasal hem de politik faktörlerin etkilerini ve stratejik planlama üzerindeki etkilerini belirlemeye yönelik tanımlayıcı analitik çalışmalardan biri olarak kabul edilmektedir. Irak'taki şirketlerin Araştırmanın ulaşmaya çalıştığı hedeflere ulaşmak için, araştırmacı, şirketteki bir dizi çalışan ve yönetici üzerinde bir anket yapmak için Ur Şirketi'ne bir saha ziyareti yaptı ve onlara anket formları dağıttı. Bu soruların şirket gerçekliğinde olup biten en önemli şeyleri ele aldığı ve 240 numaralı örneklem seçildikten sonra, araştırmacı verileri test ederek sonuçları elde etmek amacıyla spss istatistik programına girdi. çalışmanın sonuçları aracılığıyla, Çalışmanın bulgularına göre, yasal ve politik faktörlerin kalite kavramına benzer çoklu girişler ve seviyeler olduğu, burada etkinlik ve verimliliğin başarıyı ölçmek için iki temel boyut olduğu, ancak etkinliğin kamu (hizmet) şirketlerinde verimlilikten daha önemli olduğu, en çok odak noktasının hizmetin sağlanması ve sürdürülmesi olduğu düşünülürse, şirketin yıpranmasını ve kaybolmasını önlemek için verimlilik boyutunun gerekliliğine rağmen. Yasal ve politik faktörler, şirketin alternatifleri belirleme ve seçme konusunda dayandığı temel direkler arasındadır. Yasal ve politik faktörlere uyan şirket yönetiminin, şirketin itibarını yükseltecek birçok konuda çalışanların ve çalışanların görüşlerini aldığı yer. Buna ek olarak, araştırmacı stratejik planlamanın bir amaç değil bir araç olduğunu, planlamanın çevresel değişikliklerle yüzleşerek ve mevcut durumdan istenen geleceğe hareket ederek şirketin hedeflerine ulaşmak için farklı araçlara ve farklı modellere sahip birden fazla araç ve model kullanmak olduğunu buldu. Şirketler ve bunların karmaşıklık derecesinin yanı sıra Stratejik planlamayı bir yaklaşım olarak kullanan kuruluşlar veya şirketler diğerlerinden daha iyidir. Bu, stratejik planlama süreçlerine dikkat edilmesinin, karlı şirketler için, aralarında dengelenmesi gereken çoklu hedefleri (ekonomik, sosyal, politik ve çevresel) gibi temel konuları ele almaları için acil bir gereklilik olduğu ve bunun yanı sıra gelecekteki belirsizlik ve belirsizliklerin eşlik ettiği anlamına gelir. Karar verme sürecini karmaşık hale getiren ve potansiyel risklerden ve kaçırılan yatırım fırsatlarından kaçınarak Gelecekteki sonuçlara ulaşmak için sistematik bir çerçeve gerektiren hızlı çevresel değişim. Bu nedenle, yasal ve politik faktörler, şirketin kendi iç yeteneklerini dikkate alan hedefler belirlemeye devam edebilmesi için, stratejilerini ve alternatiflerini belirlerken her zaman şirketlerin dayandığı temel ve önemli sütunlar arasında olmalıdır. ABSTRACT The study aims to analyze and diagnose the legal and political factors on the strategic planning companies in Iraq. The current study is considered one of the descriptive analytical studies to identify the implications of both legal and political factors and their impact on the strategic planning of companies in Iraq. To achieve the goals that the study seeks to reach, the researcher made a field visit to Ur State Company to conduct a survey on a number of employees and administrators in the company. Where the researcher distributed questionnaire forms to them. Where these questions dealt with the most important thing going on in the reality of the company, and after selecting the sample number 240, the researcher tested the data and entered it into the spss statistical program for the purpose of obtaining the results. Some of our recommendations, Through the findings of the study, where it was found that the legal and political factors are multiple entrances and levels similar to the concept of quality, where effectiveness and efficiency are two basic dimensions for measuring success, but effectiveness is more important than efficiency in public (service) companies, given that the most focus is in providing and sustaining service. Despite the necessity of the efficiency dimension in order to prevent the company from being worn out and lost. The legal and political factors are among the pillars upon which the company is based in determining and selecting alternatives. Where the company's management, who comply with legal and political factors, collect the opinions of employees and workers on many matters that would raise the company's reputation. In addition, the researcher found that strategic planning is a means and not an end, planning is to achieve the company’s goals by facing environmental changes and moving from the current situation to the desired future, using its multiple tools and models that differ according to different companies, and the extent of their complexity, as well as the organizations or companies that use Strategic planning as an approach is better than others. This means that attention to strategic planning processes is an urgent necessity for profitable companies to address fundamental issues such as its multiple objectives (economic, social, political and environmental), which must be balanced among them, as well as being accompanied by future uncertainty and rapid environmental change, which makes the decision-making process complex and requires a systematic framework to achieve Future results avoiding potential risks and missed investment opportunities. Therefore, legal and political factors should always be among the main and important pillars on which companies are based to determine their strategies and alternatives so that the company can continue to set goals that take into account the company's internal capabilities. en_EN
dc.language.iso other en_EN
dc.subject Yasal ve politik faktörler, stratejik planlama, çalışma ortamı, Ur kamu şirketi. en_EN
dc.subject Legal and political factors, strategic planning, work environment, Ur public company. en_EN
dc.title IRAK'TAKİ ŞİRKETLERİNİN STRATEJİK PLANLAMASINA YASAL VE POLİTİK FAKTÖRLERİN ETKİSİ - UR KAMU ŞİRKETİ ÖRNEĞİ en_EN
dc.title.alternative THE IMPACT OF LEGAL AND POLITICAL FACTORS ON THE STRATEGIC PLANNING COMPANIES IN IRAQ, “UR STATE COMPANY AS A MODEL. en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account