Karabuk University

A Critical Racial Study Of Misrepresentation And Marginalization Of Black British Diaspora In Zadie Smith's Selected Novels

Show simple item record

dc.contributor.author TAHMAZI, HUSSEIN KADHIM ABDULHUR
dc.date.accessioned 2022-09-16T06:54:37Z
dc.date.available 2022-09-16T06:54:37Z
dc.date.issued 2022-07-04
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2186
dc.description.abstract ABSTRACT Thinking Back to Move: Twenty Years of Kimberld Williams Crenshaw's Critical Race Theory Advance advocates for a superior definition of CRT, as well as for the movement's future phase to include experts from a variety of fields. The CRT Movement evolved in the law and is inextricably linked to the heritage and history of critical theories of race mostly in sociological sciences. Crenshaw's ambitions will be realized in large measure thanks to social science research. Crenshaw's statement, according to this study, represents inspirational and an essential step for scholars interested in ending white supremacy, elevating the human sciences, and promoting human rights and fundamental freedoms including equality. This study explores Zadie Smith's "White Teeth (2000), and On Beauty" (2006), questioning what unique additions they make to debates on past memories, "racial", "homeland", and "identity". This study contains three major chapters and a conclusion. The first chapter of this study provides an overview of the research as well as a brief explanation of the significance, as well as the historical context of the terms "Critical Race Theory (CRT) and Diaspora". This chapter introduces the following key elements or core principles: the "belief that racism is normal and not abnormal, the concept of common interest, the societal construct of race, the concept of narrative and counter-storytelling, and the claim that civil rights laws have benefited" whites in a positive way. It also sheds light on some important issues of literature and an outline of the Immigrant community idea, the theoretical approach of the study is discussed in Chapter One. The second chapter will discuss "Zadie Smith's White Teeth", which focuses mostly on the existence of immigrant People in London, as well as the behaviors of community members who have been affected, as well as the conflict among both native and multinationals cultures, acceptance, and the conflicts that emerge among both first and second generation after generation of immigrants. "Zadie Smith's On Beauty" will be discussed in Chapter 3. Women's suffering is the subject of this chapter. Women of the diaspora, regardless of background, cannot find refuge in communities in particular settings, according to this interpretation of Smith's works. In On Beauty Kiki suffers the similar feeling Irie Jones felt in White Teeth: she really never feels at home in the place she dwells. After then, the study's findings can be summarized in a conclusion.   ÖZ Geri Dönmeyi Düşünmek: Kimberld Williams'ın Yirmi Yılı Crenshaw'ın Kritik Irk Teorisi Advance, CRT'nin üstün bir tanımının yanı sıra hareketin çeşitli alanlardan uzmanları içerecek gelecek aşaması için savunuculuk yapıyor. Hukukta gelişen CRT Hareketi, çoğunlukla sosyolojik bilimlerdeki eleştirel ırk teorilerinin mirası ve tarihi ile ayrılmaz bir şekilde bağlantılıdır. Crenshaw'ın emelleri, sosyal bilim araştırmaları sayesinde büyük ölçüde gerçekleşecek. Bu çalışmaya göre Crenshaw'ın ifadesi, beyaz üstünlüğünü sona erdirmek, insan bilimlerini yükseltmek ve insan haklarını ve eşitlik dahil temel özgürlükleri teşvik etmekle ilgilenen bilim adamları için ilham verici ve önemli bir adımı temsil ediyor. Bu çalışma, "Zadie Smith'in White Teeth (2000) ve On Beauty" (2006) adlı yapıtlarını inceleyerek, geçmiş anılar, "ırksal", "vatan" ve "kimlik" üzerine yapılan tartışmalara ne gibi benzersiz eklemeler yaptıklarını sorgulamaktadır. Bu çalışma üç ana bölüm ve bir sonuçtan oluşmaktadır. Bu çalışmanın ilk bölümü, araştırmaya genel bir bakışın yanı sıra "Kritik Irk Teorisi (CRT) ve Diaspora" terimlerinin önemi ve tarihsel bağlamı hakkında kısa bir açıklama sunmaktadır. Bu bölüm aşağıdaki temel unsurları veya temel ilkeleri tanıtmaktadır: ırkçılığın normal olduğu ve anormal olmadığı inancı, ortak çıkar kavramı, ırkın toplumsal yapısı, anlatı ve karşı-öykü anlatımı kavramı ve medeni haklar yasalarının Beyazlardan olumlu bir şekilde yararlandı. Ayrıca, literatürün bazı önemli konularına ışık tutmaktadır ve Göçmen topluluğu fikrinin bir taslağı olup, çalışmanın teorik yaklaşımı Birinci Bölüm'de tartışılmaktadır. İkinci bölüm, Zadie Smith'in çoğunlukla Londra'daki göçmenlerin kuruluşlarına ve ayrıca etkilenen topluluk üyelerinin davranışlarına ve hem çok uluslu hem de çok uluslu kültürler, yerel kültürler ve yerel kültürler arasındaki çatışmaya odaklanan Beyaz Dişlerini tartışacaktır. göçmen kuşağından sonra hem birinci hem de ikinci kuşak arasında ortaya çıkan çatışmalar. Zadie Smith'in On Beauty adlı eseri Bölüm 3'te tartışılacaktır. Bu bölümün konusu kadınların ıstırabıdır. Smith'in eserlerinin bu yorumuna göre, diasporanın kadınları, geçmişi ne olursa olsun, belirli ortamlarda sığınak ve topluluk bulamıyorlar. On Beauty'de Kiki, Irie Jones'un White Teeth'de hissettiği benzer duyguyu yaşıyor: O gerçekten yaşadığı yerde kendini asla evinde hissetmiyor. Daha sonra, çalışmanın bulguları bir sonuç bölümünde özetlenebilir. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Diaspora, White Teeth, Zadie Smith, Critical Race Theory, On Beauty en_EN
dc.subject Diaspora, Beyaz Dişler, Zadie Smith, Eleştirel Irk Teorisi, Güzellik Üzerine en_EN
dc.title A Critical Racial Study Of Misrepresentation And Marginalization Of Black British Diaspora In Zadie Smith's Selected Novels en_EN
dc.title.alternative Zadie Smith'in Seçilmiş Romanlarında Siyah İngiliz Diasporasının Yanlış Temsil Edilmesi ve Marjinalleştirilmesi Üzerine Eleştirel Bir Irk Çalışması en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account