Karabuk University

Konaklama İşletmelerinde Çalışanların İşe Bağlılık ve İş Tatminleri Arasındaki İlişki: Safranbolu Örneği

Show simple item record

dc.contributor.author EKMEKCİ, SERDAR
dc.date.accessioned 2022-09-22T14:02:05Z
dc.date.available 2022-09-22T14:02:05Z
dc.date.issued 2022-09-16
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2211
dc.description.abstract ÖZ Hizmet sektörünün yapısı gereği çalışanların ve müşterilerin yoğun bir etkileşim ve iletişim halinde oldukları bilinmektedir. Özellikle hizmet sektörünün önemli alanlarından biri olarak ülke ekonomileri üzerinde büyük oranda etkisi bulunan turizm sektörünün diğer alanlara nazaran daha emek-yoğun bir özellik taşıdığı bilinmektedir. Bu çalışmanın amacı Safranbolu’daki konaklama işletmelerinde çalışan kişilerin iş tatmininin ve işe bağlılıklarının hangi düzeyde olduğu, iş tatmini ve işe bağlılıkları arasındaki ilişkinin yönü ve şiddetinin ne olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın yapıldığı dönemde, konaklama işletmelerinde toplam 1230 çalışanın olduğu araştırmacı tarafından konaklama işletmeleri ile irtibat kurularak tespit edilmiştir. Ancak Covid 19 salgını ve sınırlı sayıda personelin çalışması ve çalışmaya katılım konusundaki isteksizlik nedeniyle toplam 332 konaklama işletmesi çalışanı araştırmaya katılmıştır. Söz konusu kişilerden veriler anket tekniğiyle toplanmıştır. Bu çerçevede çalışanların iş tatmin düzeyleri hem ifadeler bazında hem de boyutsal bazda analiz edilmiştir. Çalışanların genel tatmini ile işe bağlılıkları arasında pozitif bir ilişki bulunmuştur. Genel tatmin ile işe bağlılığın alt boyutu olan işe istek duyma ve işe adanma arasında pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. İş tatminin alt boyutu olan içsel tatmin ile işe bağlılık ve alt boyutları arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Ancak, dışsal tatmin boyutu ile işe bağlılık arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Bununla birlikte, dışsal tatmin ile işe bağlılığın alt boyutu olan işe istek duyma ve işe adanma arasında da anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu belirlenmiştir. İş tatmininin, çalışanların işe bağlılığını artırdığı ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte anlamlı sonuçlar veren değişkenlerden dışsal tatmin düzeyinin, çalışanların işe adanma düzeyini etkilediği tespit edilmiştir.   ABSTRACT Due to the nature of the service sector, it is known that employees and customers are in intense interaction and communication. It is known that the tourism sector, which has a great impact on the national economies as one of the important areas of the service sector, has a more labor-intensive feature compared to other fields. The aim of the study is to analyze the level of the job satisfaction and job commitment of the employees who work in accommodation sector in Safranbolu and to define the effect and the prevalence of the relationship between the employees’ job satisfaction and job commitment. The period in which the study was held, there were 1,230 employees in the accommodation establishments and the information about the total number of the employees was obtained from the accommodation establishments’ owners in that period. Besides, due to the Covid 19 pandemic restrictions and hesitations to be the part of the study, 332 accommodation sector employees took part in the study. The research questionnaire, which was dealt with the job satisfaction and commitment scales, was conducted to employees. After having carried out the analyses, it has been found out that there is a positive relationship between general job satisfaction and job commitment of the employees. It has also been found out that there is a positive relationship between general job satisfaction and job engagement and job willingness which are the sub-dimensions of the job commitment. And, a significant relationship between the intrinsic satisfaction which is the sub-dimension of job satisfaction and job commitment and its sub-dimensions. However, a significant relationship has been found out between the dimension of extrinsic satisfaction and job satisfaction. Hence, it has also been determined that there is a significant and positive correlation between the extrinsic satisfaction and job willingness and engagement which are the sub-dimensions of the job satisfaction and job satisfaction has increased the job commitment of the employees. In addition, the level of extrinsic satisfaction which is one of the variables that provides significant results, affects the level of job engagement. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Konaklama İşletmesi; İş Tatmini; İşe Bağlılık; Safranbolu en_EN
dc.subject Accommodation Establishment; Job Satisfaction; Job Commitment; Safranbolu en_EN
dc.title Konaklama İşletmelerinde Çalışanların İşe Bağlılık ve İş Tatminleri Arasındaki İlişki: Safranbolu Örneği en_EN
dc.title.alternative The Relationship Between Work Engagement and Job Satisfaction of Employees in Accommodation Businesses: The Example of Safranbolu en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account