Karabuk University

Çalışanların Yöneticileriyle İlgili Sosyal Medya Algılarının Etik Değerlere Yatkınları Açısından İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author EROL, MUSTAFA EREN
dc.date.accessioned 2022-10-03T12:13:00Z
dc.date.available 2022-10-03T12:13:00Z
dc.date.issued 2022-09-07
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2233
dc.description.abstract ÖZET İnsanın temel ihtiyaçlarından olan iletişimin en güncel araçlarından biri olan sosyal medya, beklenmeyen veya henüz boyutları tam olarak kavranamayan olumlu ve olumsuz birçok değişikliğe yol açmış ve daha nicelerine kapı aralamış durumdadır. İnsan hayatının bir bölümünü oluşturan iş yaşamı da bu fenomenin etkisinden nasibini almış görünmektedir. Örneğin, sosyal medya örgüt dışı ve örgüt içi iletişimde önemli bir kanal haline gelmiştir. İşçi, işveren, yönetici ve bütün çalışanlar için iki ucu keskin bıçak dikkatinde kullanılması gereken sosyal medyada hukuk ve etik boyutun ayrıca önem kazandığı bilinen bir gerçektir. Bu bağlamda etik boyutuyla örgüt içi iletişimin mühim kısımlarından olan yönetici çalışan ilişkilerinin sosyal medyadaki durumunu tespiti ve anlaşılması gerekmektedir. Bu sebeple çalışanların etik değerlere yatkınlıkları ile sosyal medyada yöneticilerine karşı tutumları arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla yapılan çalışmada örgütsel iletişim, sosyal medya, ahlak ve etik kavramları incelenmiştir. Nicel bir yaklaşımla ele alınan araştırmanın modeli ilişkisel tarama yöntemidir. Modele uygun olarak anket tekniği kullanılan araştırmada basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle ulaşılan 453 çalışana kişisel bilgi formuyla birlikte ‘Etik Değerlere Yatkınlık Ölçeği’ ve çalışanların sosyal medyada yöneticilerine karşı tutumları ile ilgili maddeler içeren bir anket formu uygulanmıştır. Analizler sonucunda çalışanların demografik değişkenlere göre etik değerlere yatkınlıklarında ve sosyal medyada yöneticilerine karşı tutumlarında bazı anlamlı farklılıklar bulunmuş ve ayrıca etik değerlere yatkınlıkları ile sosyal medyada yöneticilerine karşı tutumlarına ilişkin anket maddelerinin çoğu arasında korelasyon olduğu tespit edilmiştir. Çalışanların demografik değişkinlere göre etik değerlere yatkınlıkları en fazla adalet alt boyutunda farklılaşmıştır. Çalışanların sosyal medyada yöneticilerine göre tutumlarında ise en çok eğitim seviyesi ve gelir düzeyi açısından farklılaştıkları görülmüştür. ABSTRACT Social media, which is one of the most up-to-date tools of communication, which is one of the basic needs of human beings, has led to many positive and negative changes that are unexpected or whose dimensions are not fully understood yet, and has opened the door to many more. Business life, which is a part of human life, seems to have had its share of the effect of this phenomenon. For example, social media has become an important channel for external and internal organizational communication. It is a known fact that the legal and ethical dimension gains importance in social media, which should be used with the care of a double-edged sword for workers, employers, managers and all employees. In this context, it is necessary to determine and understand the situation of manager-employee relations in social media, which is one of the important parts of intra-organizational communication with its ethical dimension. For this reason, the concepts of organizational communication, social media, morality and ethics were examined in the study conducted in order to determine the relationship between employees' inclination to ethical values and their attitudes towards their managers in social media. The model of the research is the relational screening method. In the study, in which the survey technique was used in accordance with the model, a questionnaire containing the Personal Information Form and the Inclination to Ethical Values Scale and the items related to the attitudes of the employees towards their managers in the social media were applied to 453 employees who were reached by simple random sampling method. As a result of the analyzes, some significant differences were found in the attitudes of employees towards ethical values and their attitudes towards their managers in social media according to demographic variables, and also a correlational relationship was found in most of the survey items regarding their attitudes towards ethical values and their attitudes towards their managers in social media. According to demographic variables, the tendency of employees to ethical values differed the most in the sub-dimension of justice. It has been observed that the attitudes of the employees in social media to their managers differ the most in terms of education level and income level. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Sosyal medya; Örgütsel iletişim; Etik değerler; Yönetici çalışan ilişkisi en_EN
dc.subject Social media; Organizational communication; Ethical values; Manager-employee relationship en_EN
dc.title Çalışanların Yöneticileriyle İlgili Sosyal Medya Algılarının Etik Değerlere Yatkınları Açısından İncelenmesi en_EN
dc.title.alternative Investigation of Social Media Perceptions of the Employees About Their Managers in Terms of the Inclination to Ethical Values en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account