Karabuk University

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMININ İLKOKUL BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİNE YÖNELİK DEĞERLENDİRİLMESİ: AKADEMİSYEN GÖRÜŞLERİ

Show simple item record

dc.contributor.author ÇETİN, EMEL
dc.date.accessioned 2022-10-06T13:22:22Z
dc.date.available 2022-10-06T13:22:22Z
dc.date.issued 2022-09
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2240
dc.description.abstract ÖZET Bu araştırmada 2018 yılında güncellenen sınıf öğretmenliği lisans programının ilkokul “Beden Eğitim ve Oyun” [BEO] dersi açısından akademisyen görüşleri doğrultusunda incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden biri olan olgubilim (fenomenoloji) deseni ile yürütülmüştür. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yönteminin kullanıldığı araştırmaya 15 gönüllü akademisyen katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup verilerin analizinde ise içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır. Araştırma kapsamında; 2018 program değişikliği ile sınıf öğretmenliği lisans programında yer alan ve ilkokul “Beden eğitimi ve oyun” dersi ile ilişkilendirilebilecek derslerin sayı ve süresinin azaltılması beraberinde programdaki “Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi” [OFEÖ] ders adının ilkokul BEO dersi ile uyumsuz olduğu ayrıca bu ders kapsamında beden eğitimi ve spor kültüründen uzaklaşıldığı, derse lisans programında teorik olarak yer verilmesinin amacına uygun olmadığı gibi olumsuz sonuçlara ulaşılırken; Yenilenen program ile OFEÖ dersinin oyun temelli olması, akademisyenler açısından esneklik sağlaması gibi olumlu sonuçlara da ulaşılmıştır. Bununla birlikte sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul BEO dersi özelinde hareket eğitimi, ölçme değerlendirme, özel gereksinimli öğrencilere yönelik yeterlikleri ile bu dersin sınıf öğretmenleri veya beden eğitimi öğretmenleri tarafından yürütülmesi bağlamında akademisyenlere ilişkin karşıt görüşlere ulaşılmıştır. Lisans programında yer alan oyun ve fiziki etkinlikler öğretimi dersi kapsamında akademisyenlerin oyunla öğretim, tasarım yaptırma, disiplinler arası çalışma, drama gibi uygulamalara daha çok yer verdiği, sınıf öğretmenleri adaylarına yönelik olumlu tutum kazandırma, güdüleme, güven ve öz yeterlik oluşturma yaklaşımları sergiledikleri, derslerin işlenişinde uygulama, teorik, online gibi yöntemleri birlikte veya ayrı kullandıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Son olarak akademisyenlerin programa ilişkin öneri ve talepleri kapsamında: OFEÖ dersini yürütmeye yönelik alan uzmanı akademisyen yetiştirilmesi, akademisyenlerin yeterliklerinin artırılması, OFEÖ dersinde fiziksel etkinlik kartları vb. kaynaklardan faydalanılması gerektiği, ders ortamına ilişkin fiziki şartların ve materyallerin sağlanması gerektiği, lisans programına beden eğitimi ve spor ile ilgili yeni dersler eklenmesi ve programda yer alan diğer dersler ile ilişkilendirilmesi gerektiğine ilişkin sonuçlara ulaşılmıştır. ABSTRACT The aim of this study is to analyze on the academicians’ views about primary school “Physical Education and Game” lesson of primary school teaching undergraduate program –which has been updated in 2018. The study was conducted through phenomenology technique, one of the qualitative research techniques. 15 academicians willingly participated in this study in which criterion sampling method, one of the methods of purposeful sampling, was used. While gathering the data, semi-structured interview form was used; and while analyzing the data, content analysis method was used. In the scope of this study, there has been obtained a negative result on the facts that numbers and periods of the physical education and game lessons of primary school teaching undergraduate program after updating in 2018; usage the name of “Game and Physical Activities Teaching” is inconsistent with the primary school physical education and game lesson and also, it is disengaged from the culture of physical education and game; and including the lesson just in theory in the postgraduate program is not relevant for its purpose. On the other hand, there has been obtained also positive results such that the updated physical activities lesson is game-based; it provides flexibility for the academicians etc. Besides, there has been attained that there are opposing views among the academicians on how the main course teacher candidates conduct movement education specific to the primary school physical education and sports lesson, how they assess and evaluate, whether they are qualified for the children with disabilities, and whether this lesson should be carried out by main course teachers or physical education teachers. In the scope of game and physical activities lesson of undergraduate program, it is deduced that the academicians mostly practice the methods such as teaching through games, using creativeness, working interdisciplinary, doing drama etc.; they tend to bringing the main course teacher candidates in positive attitude, motivation, confidence and self-qualification; and they use the practical, theoretical and online methods separately or together during their lessons. Finally, within the context of academicians’ suggestions and demands related to the program, it is concluded that it is required to educate academicians specializing on conducting the Game and Physical Activities Teaching, to increase the qualifications of the academicians, to utilize sources such as physical activity cards etc. during the Game and Physical Activities Teaching, to provide the materials and physical conditions for the lesson, to include new lessons related to physical education and sports into the undergraduate program, and to associate it with other lessons in the program. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Sınıf öğretmeni, lisans programı, beden eğitimi, oyun, akademisyen görüşleri. en_EN
dc.subject Primary school teachers, undergraduate program, physical education, game, academic opinion. en_EN
dc.title SINIF ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMININ İLKOKUL BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİNE YÖNELİK DEĞERLENDİRİLMESİ: AKADEMİSYEN GÖRÜŞLERİ en_EN
dc.title.alternative EVALUATION OF CLASS TEACHER UNDERGRADUATE PROGRAM FOR PRIMARY SCHOOL PHYSICAL EDUCATION AND GAME LESSON: ACADEMICIAN OPINIONS en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account