Karabuk University

ABDULİLAH ABDULKADİR'İN HİKAYELERİNDEKİ EL -FADA'UL SERDİ

Show simple item record

dc.contributor.author ALFARAG, ABDULKHALEQ AHMED OBAID
dc.date.accessioned 2022-10-07T13:09:21Z
dc.date.available 2022-10-07T13:09:21Z
dc.date.issued 2022-08-29
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2248
dc.description.abstract Özet Araştırmanın seçimi (Abdulİlah Abdulkadir'in hikayelerindeki El-Fada'ul Serdi), zaman ve mekan hakkında vizyon açısından zengin anlatı ürünü ile çalışmaya geldi.Ve kişilikler, zaman, olayların devam ettiği sürekliliği temsil eder, ve eğer zaman benlikle ilgiliyse, o zaman yer psikolojik benlikle değil duyularla ilgilidir. Araştırma planı üç bölüme ayrılmasını gerektiriyordu: İlk bölüm (Zaman) başlığı altında geldi, bu yüzden anlatı zamanı kavramını tanımlayarak başladık ve üç bölüme ayrıldı: Yükselen zamansal model ve azalan zaman modeli ile temsil edilen Birinci (Zamanın Düzenlenmesi). zamansal örüntü ve ikincisi (zamanın düzenlenmesi), alma ve beklentiyi içeren ve üçüncüsü (zamanın hızlanması) özetleme ve silme ile ilgilidir. İkinci bölüm (yer) içeriyordu ve biz de yer kavramını tanımlayarak başladık ve üç bölümden oluşuyor: birincisi (yerin coğrafyası), doğal yer ve endüstriyel yeri ele alıyor ve ikincisi ( taksonomik ve ifade edici tanımla gelen yerin tanımı) ve üçüncüsü (yerin kalıbı) düşmanca yer, evsel yer, kamusal alan (açık) ve özel yer ile temsil edilir ( kapalı). Üçüncü bölüm (Vizyon) temsil edildi ve vizyon kavramını tanımlayarak başladık ve aynı zamanda iki konuya ayrıldı: Birincisi (zaman düzeyinde vizyon), doğal zaman ve psikolojik zamanı içerir ve ikincisi (mekân düzeyinde vizyon), bütünsel vizyon, manzara vizyon ve parçalı vizyon ile temsil edilir. Abstract The choice of the research came to study (Al-Fada'ul Serdi in the stories of Abdul-Ilah Abdulkadir), with its narrative product rich in vision about time and place. And personalities, time represents the permanence on which events are going, and if time is related to the self, then the place is related to the senses and not to the psychological self. The research plan required that it be divided into three chapters: _ The first chapter came under the title (Time), so we started by defining the concept of narrative time, and it was divided into three sections: First (The Arrangement of Time), which is represented by the ascending temporal pattern and the descending temporal pattern, and secondly (The arrangement of time), which includes retrieval and anticipation, and thirdly (The acceleration of time ), deals with summarization and deletion. _ The second chapter included (the place), and we also began by defining the concept of place, and it has three sections: first (the geography of the place), which dealt with the natural place and the industrial place, and secondly (the description of the place), which came with the taxonomic and expressive description, and thirdly (the pattern of the place). It is represented by the hostile place, the domestic place, the public place (open), and the private place (closed). _ The third chapter represented, (Vision), and we began by defining the concept of vision, and it was also divided into two topics: Firstly (vision at the level of time), which includes natural time and psychological time, and secondly (vision at the level of space), which is represented by the holistic vision, the scenic vision, and the fragmentary vision. en_EN
dc.language.iso other en_EN
dc.subject El-Fada'ul Serdi _ Zaman _ Yer _ Vizyon _ Abdulılah Abdulkadır . en_EN
dc.subject Al-Fada'ul Serdi _ Time _ Place _ Vision _ Abdulilah Abdulkadir . en_EN
dc.title ABDULİLAH ABDULKADİR'İN HİKAYELERİNDEKİ EL -FADA'UL SERDİ en_EN
dc.title.alternative AL-FADA'UL SERDİ İN THE STORİES OF ABDUL-ILAH ABDULKADİR en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account