Karabuk University

Girişimsel Öz-Etkinlik ve Fırsat Tanımlamanın Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Niyetleri Üzerindeki Rolünün İncelenmesi: Karabük Üniversitesinde Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author EREN, ABDULLAH
dc.date.accessioned 2022-10-10T11:17:14Z
dc.date.available 2022-10-10T11:17:14Z
dc.date.issued 2022-09-12
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2251
dc.description.abstract ÖZ Kişinin diğer kariyer seçeneklerini seçmeyerek kendi işini kurma ve girişimde bulunma fikrini yansıtan girişimcilik niyetleri, girişimcilik sürecini anlamak açısından önemli görülmektedir. Girişimsel niyeti yüksek olan öğrenciler, ileride yeni girişimler başlatarak istihdam sorunun azalmasına katkı sağlamaktadırlar. Bu nedenle öğrencilerin girişimsel niyetlerinin araştırılması önemli bir konu olarak ele alınmaktadır. Çalışmada Ajzen’in planlanmış davranış teorisi modeli örnek alınmıştır. Ajzen niyetlerin kişisel tutum, öznel normlar ve algılanan davranışsal kontrol ile tahmin edilebileceğini savunmaktadır. Çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin fırsat tanımlama, girişimsel öz etkinlik ve girişimsel niyetlerini fakülte temelli incelemektir. Aynı zamanda girişimcilik derslerinin girişimsel niyetler üzerindeki rolü de araştırma kapsamındadır. Bu doğrultuda Karabük Üniversitesinde çeşitli bölümlerde eğitimine devam eden 449 üniversite öğrencisine anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler AMOS 24.0 ve IBM SPSS 25 yazılımlarıyla analiz edilmiştir. Bulgular, öz-etkinlik, fırsat tanımlama ve girişimsel niyetlerin fakülteler arasında farklılık olduğunu göstermektedir. Ayrıca, girişimcilik dersi alanların, girişimsel niyetleri girişimcilik dersi almayanlara göre daha yüksek bulunmuştur. Bu nedenle, üniversitelerde girişimcilik eğitiminin teşvik edilmesi, Türkiye’de ekonomik refahın sağlanmasında önemli bir faktör olacaktır. ABSTRACT Entrepreneurial intentions, which reflect the idea of a person to start their own business and venture by not choosing other career options, are considered important in terms of understanding the entrepreneurial process. Students with high entrepreneurial intentions contribute to the reduction of employment problems by starting new initiatives in the future. For this reason, researching students' entrepreneurial intentions is considered as an important issue. In the study, Ajze's planned behavior theory model was taken as an example. Ajzen argues that intentions can be predicted by personal attitude, subjective norms, and perceived behavioral control. The aim of the study is to examine university students' opportunity identification, entrepreneurial self-efficacy and entrepreneurial intentions based on faculty. At the same time, the role of entrepreneurship courses on entrepreneurial intentions is also within the scope of the research. In this direction, a questionnaire was applied to 449 university students who continue their education in various departments at Karabuk University. The obtained data were analyzed with AMOS 24.0 and IBM SPSS 25 software. Findings show that self-efficacy, opportunity identification, and entrepreneurial intentions differ between faculties. In addition, entrepreneurial intentions of those who took entrepreneurship course were found to be higher than those who did not take entrepreneurship course. Therefore, promoting entrepreneurship education in universities will be an important factor in ensuring economic prosperity in Turkey. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Girişimcilik; Girişimcilik Niyetleri; Fırsatları Tanıma; Girişimsel Öz-Etkinlik en_EN
dc.subject Entrepreneurship; Entrepreneurial Intentions; Recognizing Opportunities; Entrepreneurial Self-Efficacy en_EN
dc.title Girişimsel Öz-Etkinlik ve Fırsat Tanımlamanın Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Niyetleri Üzerindeki Rolünün İncelenmesi: Karabük Üniversitesinde Bir Araştırma en_EN
dc.title.alternative An Investigation of the Role of Entrepreneurial Self-Efficacy and Opportunity Identifying on University Students' Entrepreneurial Intentions: A Study at Karabuk University en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account