Karabuk University

Otel İşletmelerindeki Örgüt Tipleri ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Samsun İli Örneği

Show simple item record

dc.contributor.author SULEYMANOV, ALIKHAN
dc.date.accessioned 2022-10-21T08:00:37Z
dc.date.available 2022-10-21T08:00:37Z
dc.date.issued 2022-09
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2278
dc.description.abstract ÖZ Ülkemiz için fazlasıyla önem teşkil eden turizm sektörü hem ekonomik açıdan hem de ülke prestiji açısından önemi her geçen gün artan hususlardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Ülkelere çok yüksek miktarlarda ekonomik katkı sağlayan bu sektör özellikle Türkiye özelinde ekonomi getirilerinde büyük bir yüzde sahibi olmaya başlamıştır. Tabi her sektörde olduğu gibi turizm sektörü de birden çok işletmenin faaliyet gösterdiği ve örgüt sayılarının giderek arttığı bir sektör haline gelmiştir. Bu kadar işletme sayısının arttığı bir sektörde doğal olarak rekabet de çok yüksek oranlarda seyretmektedir. Firmalar rekabet güçlerini arttırmaya çalışmakta, bu sayede işletmelerin devamlılıklarını korumaya çalışmaktadırlar. Diğer yandan özellikle Türkiye’de son yıllarda Ege ve Akdeniz bölgelerinin yanı sıra Karadeniz bölgesi de turizm sektörü adına önemli bir konum elde etmiştir. Bu çalışmada aslında turizm sektöründe yer alan otel işletmelerinde yer alan çalışanların örgüt tipleri ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin ölçümü esastır. Çalışma sahası olarak Samsun ili merkezinde yer alan otel işletmeleri tercih edilmiştir. Samsun İlinin seçilmesinin en önemli nedeni arasında ise Karadeniz Bölgesinin en kalabalık şehri olması sayılabilir. Diğer yandan Samsun ili hem yaz hem de kış turizmi açısından önem teşkil etmektedir. Bu kapsamda otel işletmelerinde faaliyet gösteren çalışanların 400 tanesine kapalı uçlu, 3 bölüm ve toplam 44 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketin ilk bölümü demografik sorulardan oluşmakta, diğer iki bölüm ise 17 sorudan oluşan örgüt kültürü ve örgütsel bağlılık ölçeklerinden oluşmaktadır. Yapılan çalışmalar neticesinde elde edilen sonuçlar kapsamında çalışanların örgütsel bağlılıklarının nasıl arttırılacağı konusunda öneriler getirilmiştir. ABSTRACT The tourism sector, which is of great importance for our country, emerges as one of the issues whose importance is increasing day by day both in terms of economy and prestige of the country. This sector, which provides a very high amount of economic contribution to countries, has started to have a large percentage of economic returns, especially in Turkey. Of course, as in every sector, the tourism sector has become a sector in which more than one business operates and the number of organizations is increasing. In a sector where the number of businesses has increased, naturally, the competition is at very high rates. Firms are trying to increase their competitiveness, thus trying to protect the continuity of the enterprises. On the other hand, especially in Turkey in recent years, the Black Sea region, as well as the Aegean and Mediterranean regions, has gained an important position in the name of the tourism sector. In this study, it is essential to measure the relationship between organizational types and organizational commitment of employees in hotel businesses in the tourism sector. Hotel businesses located in the city center of Samsun were preferred as the study area. One of the most important reasons for choosing Samsun is that it is the most populous city of the Black Sea region. On the other hand, the province of Samsun is important in terms of both summer and winter tourism. In this context, a closed-ended questionnaire consisting of 3 sections and a total of 44 questions was applied to 400 of the employees working in the hotel establishments. The first part of the questionnaire consists of demographic questions, while the other two parts consist of organizational culture and organizational commitment scales consisting of 17 questions. Within the scope of the results obtained as a result of the studies, suggestions were made on how to increase the organizational commitment of the employees. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Turizm; Örgüt; Otel; Örgüt Kültür; Örgütsel Bağlılık en_EN
dc.subject Tourism; Organization; Accommodation; Satisfaction; Organizational Commitment en_EN
dc.title Otel İşletmelerindeki Örgüt Tipleri ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Samsun İli Örneği en_EN
dc.title.alternative Determination of the Relationship between Organization Types and Organizational Commitment in Hotel Businesses: The Case Of Samsun en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account