dc.contributor.author |
FARAJ, NAZ ALI FARAJ |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-25T13:45:00Z |
|
dc.date.available |
2022-10-25T13:45:00Z |
|
dc.date.issued |
2022-08 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2289 |
|
dc.description.abstract |
ABSTRACT
The aim of the study is to identify the factors that influence student performance in relation to online classes during the COVID-19 pandemic period and to establish the relationship between these variables. The study is of a quantitative nature, and data was collected from 350 people from all disciplines who were studying at Halabja University in northern Iraq through an online survey. Correlation design was used to test the relationships between attributes of dependent and independent variables using Pearson's Product Moment Co-effective correlation (𝑟). The results showed that four independent factors were used in the study. Instructor quality, course design, quick feedback and student expectation positively impact student performance. The factors are essential to obtain a high level of performance for our online customers. This study is being conducted during the COVID-19 pandemic period to investigate the impact of online teaching on student performance.
ÖZ
Çalışmanın amacı, COVID-19 pandemi döneminde çevrimiçi derslere ilişkin öğrenci performansını etkileyen faktörleri belirlemek ve bu değişkenler arasındaki ilişkiyi kurmaktır. Araştırma nicel bir niteliğe sahiptir ve Kuzey Irak'taki Halepçe Üniversitesi'nde öğrenim gören tüm disiplinlerden 350 kişiden çevrimiçi bir anket yoluyla veri toplanmıştır. Pearson Çarpım Momenti Eş-etkili korelasyonu (𝑟) kullanılarak bağımlı ve bağımsız değişkenlerin nitelikleri arasındaki ilişkileri test etmek için korelasyon tasarımı kullanıldı. Sonuçlar, çalışmada dört bağımsız faktörün kullanıldığını göstermiştir. Eğitmen kalitesi, ders tasarımı, hızlı geri bildirim ve öğrenci beklentisi, öğrenci performansını olumlu yönde etkiler. Bu faktörler, çevrimiçi müşterilerimiz için yüksek düzeyde performans elde etmek için gereklidir. Bu çalışma, çevrimiçi öğretimin öğrenci performansı üzerindeki etkisini araştırmak için COVID-19 salgını döneminde yürütülmektedir. |
en_EN |
dc.language.iso |
en |
en_EN |
dc.subject |
COVID-19; Quality of instructor; Course design; Instructor’s prompt feedback; Expectations; Perceived performance |
en_EN |
dc.subject |
COVID-19; Eğitmen kalitesi; Kurs tasarımı; Eğitmenin hızlı geri bildirimi; Beklentiler; Algılanan performans |
en_EN |
dc.title |
The Effect Of Online Classes On Students’ Performance During The Of The Covid-19 Virus “A Case Study At The University Of Halabja In Northern Iraq” |
en_EN |
dc.title.alternative |
Covid-19 Virüsü Sirasinda Çevrimiçi Derslerin Öğrenci Performansı Üzerindeki Etkisi “Kuzey Irak'ta Halebca Üniversitesi'nde Bir Vaka Çalişmasi” |
en_EN |
dc.type |
Thesis |
en_EN |