Karabuk University

Memory and Nostalgia in Kazuo Ishiguro’s The Remains of the Day and Never Let Me Go

Show simple item record

dc.contributor.author ACAR, HEVY
dc.date.accessioned 2023-01-12T08:51:47Z
dc.date.available 2023-01-12T08:51:47Z
dc.date.issued 2022-11-22
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2386
dc.description.abstract ABSTRACT Memory is not only an individual phenomenon but also the community itself. It is us, our past and present, and it is how we live and how we should live. Kazuo Ishiguro’s novels selected for analysis in this study, The Remains of the Day and Never Let Me Go, which take place in England but at different times, represent memory and nostalgia. In this regard, this study explores the memory and nostalgia in these two novels. Besides, this study examines how the Remains deals with a person’s relationship with himself through a close connection with his craft or the specialization of his work, which is supposed to form a part of a person’s life. Concerning the protagonist of the novel, Stevens, this profession turns into the alternative identity of that person, which paints his features, behavior, and subtlest feelings. Stevens realized this dramatic truth through his memories. Kazuo Ishiguro, who loves to dive into the past and dance with its shadows, presents Never Let Me Go in the same form as the Remain of the Day, where the protagonist Kathy tells the story of growing up with her best friend, Tommy and Ruth within the walls of Hailsham School, that was for the distinguished and the ones who are different from the ordinary people. She talks about her life after being freed from this school’s walls, which contain lots of dark secrets and scary facts. ÖZ Bellek sadece bireysel bir olgu değil, aynı zamanda toplumun kendisidir. Bellek biziz; geçmişimiz ve bugünümüz ve nasıl yaşadığımız ve nasıl yaşamamız gerektiğidir. Bu çalışmada incelemeye alınan Kazuo Ishiguro’nun romanlarında, İngiltere’de ancak farklı zamanlarda geçen The Remains of the Day ve Never Let Me Go romanları hafıza ve nostaljinin incelenmesi hususunda önemli bir yer teşkil eder. Bu bağlamda, bu çalışma bu iki romandaki bellek ve nostaljiyi araştırmaktadır. The Remains of the Day, bir kişinin yaşamının bir parçasını oluşturduğu varsayılan zanaatı veya işinin uzmanlığı ile yakın bir ilişki içinde olan kişinin kendisiyle olan ilişkisini nasıl ele aldığını incelemektedir. Romanın kahramanı Stevens ile ilgili olarak bu meslek, o kişinin özelliklerini, davranışlarını ve en ince duygularını resmeden alternatif kimliğine dönüşür. Stevens bu dramatik gerçeği anıları aracılığıyla fark etmiştir. Geçmişe dalmayı ve gölgeleriyle dans etmeyi seven Kazuo Ishiguro, kahramanı Kathy’nin içlerinde en iyi arkadaşı Tommy ve Ruth ile büyüme hikayesini anlattığı Never Let Me Go’yu aynı formda sunuyor. Hailsham Okulu’nun duvarları, seçkinler ve sıradan insanlardan farklı olanlar içindir. İçinde pek çok karanlık sır ve ürkütücü gerçek bulunan bu okulun duvarlarından kurtulduktan sonraki hayatını anlatıyor. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Memory, Nostalgia, Kazuo Ishiguro, The Remains of The Day, Never Let Me Go. en_EN
dc.subject Hafıza, Nostalji, Kazuo Ishiguro, The Remains of the Day, Never Let Me Go en_EN
dc.title Memory and Nostalgia in Kazuo Ishiguro’s The Remains of the Day and Never Let Me Go en_EN
dc.title.alternative Kazuo Ishiguro’nun The Remains of the Day ve Never Let Me Go Romanlarında Hafıza ve Nostalji en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account