Karabuk University

Girişimci Pazarlama ve Pazarlama Bilgi Sistemlerinin Pazarlama Kararları Üzerindeki Etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author İNCE, METİN
dc.date.accessioned 2023-01-30T15:03:09Z
dc.date.available 2023-01-30T15:03:09Z
dc.date.issued 2023-01-13
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2404
dc.description.abstract ÖZ İşletmelerin var oluş amaçlarını gerçekleştirebilmeleri ve rekabet üstünlüğü elde edebilmeleri açısında gerçekleştirmeleri gereken işletme fonksiyonlarından biri pazarlama fonksiyonudur. İşletmelerde pazarlama fonksiyonu, günümüz dünya ekonomisinde artan rekabet koşullarında işletmeler açısından giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Son yıllarda özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerin daha fazla uyguladıkları ifade edilen girişimci pazarlama, işletmelerin pazarlama stratejilerine farklı bir boyut kazandırmıştır. Bununla birlikte, ister girişimci pazarlama stratejisi izleyen, isterse geleneksel pazarlama stratejisi izleyen işletmeler için pazarlama kararlarına önemli bir kaynak teşkil eden pazarlama bilgi sistemlerinin kullanılması da son derece önem arz etmektedir. İşletmeler, pazarlama bilgi sistemleri elemanları olan işletme içi kayıtlar, haber alma sistemleri, pazarlama araştırması ve pazarlama karar destek sistemleri sayesinde pazarlama stratejilerine yönelik bilgileri elde ederek daha sağlıklı ve isabetli kararlar verebilme imkânına sahip olmaktadırlar. Bu araştırmada da işletmelerin girişimci pazarlama boyutlarına sahip olma düzeyleri, pazarlama bilgi sistemlerini kullanma durumları incelenmiş ve bu çerçevede girişimci pazarlama ve pazarlama bilgi sistemlerinin pazarlama kararları üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Araştırmada kapsamında nicel veri toplama yöntemlerinden anket yöntemi ile Türkiye’de faaliyet gösteren KOBİ statüsündeki işletmelerden veri toplanmıştır. Elde edilen verilerin SPSS programında analiz edilmesi neticesinde, işletmelerin girişimci pazarlama boyutlarından özellikle müşteri odaklı olma ve değer yaratma boyutlarına sahip oldukları; pazarlama bilgi sistemleri elemanlarından ise işletme içi kayıtlar ve haber alma sistemlerini daha fazla kullandıkları tespit edilmiştir. Pazarlama bilgi sistemlerinin girişimci pazarlamaya göre pazarlama kararları üzerinde daha fazla varyans değişim etkisine sahip olduğu, girişimci pazarlama stratejisi ile pazarlama kararlarının alınmasında da pazarlama bilgi sistemlerinin kısmi aracı etkisinin olduğu tespit edilmiştir.   ABSTRACT One of the function of the enterprises is the marketing function so that the enterprises can realize their existing goals and achieve superior success. The marketing function in businesses is gaining more and more importance for businesses in today's world economy, in the conditions of increasing competition. Entrepreneurial marketing strategy, which has been applied more and more by small and medium-sized enterprises in recent years, has brought a different dimension to the marketing strategies of enterprises. In addition, for businesses that follow an entrepreneurial marketing strategy or follow a traditional marketing strategy, the use of marketing information systems that have an impact on marketing decisions is also extremely important. Businesses using internal records, information systems, marketing research and marketing decision support systems, which are the elements of marketing information systems, can make healthier and more accurate decisions by obtaining information about their marketing strategies. In this research, the level of enterprises to have entrepreneurial marketing dimensions and the level of using marketing information systems were examined. In addition, the effect of entrepreneurial marketing and marketing information systems on marketing decisions is also discussed. In the research, data were collected from SMEs operating in Turkey by the survey method, which is a quantitative data collection method. The data obtained were analyzed in the SPSS program and it was determined that the enterprises had the dimensions of being especially customer-oriented and creating value. It has been determined that among the marketing information systems personnel, they use internal records and information systems more. It has been determined that marketing information systems have more variance change effect on marketing decisions than entrepreneurial marketing. It has been determined that marketing information systems have a partial intermediary effect in making marketing decisions with an entrepreneurial marketing strategy. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Girişimci Pazarlama, Pazarlama Bilgi Sistemleri, Pazarlama Kararları en_EN
dc.subject Entrepreneurial Marketing, Marketing Information Systems, Marketing Decisions en_EN
dc.title Girişimci Pazarlama ve Pazarlama Bilgi Sistemlerinin Pazarlama Kararları Üzerindeki Etkisi en_EN
dc.title.alternative The Impact of Entrepreneurial Marketing and Marketing Information Systems on Marketing Decisions en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account