Karabuk University

Misconceptions and Problems in the Iraqi EFL Students’ Use of Verbless Clauses

Show simple item record

dc.contributor.author ALKADMI, MUHANNAD RAAD MAJEED
dc.date.accessioned 2023-01-31T09:11:29Z
dc.date.available 2023-01-31T09:11:29Z
dc.date.issued 2023-01-18
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2418
dc.description.abstract ABSTRACT The research focuses on English verbless clauses. Structures without a verb may be disassembled into clause parts. They often derive from finite or non-finite sentences. These are uncommon procedures that rely on the sentence's syntax. This research tests Iraqi EFL students' ability to detect and employ verbless sentences and convert them to finite or non-finite clauses and vice versa. Most Iraqi EFL students misunderstand verbless and nonverbal clauses and their usage. These learners struggle to transform verbless sentences into finite and non-finite clauses. Public opinion says pupils will do better at the perception extent than at the production extent, so they should. Based on these predictions, a diagnostic exam was created and given to (50) 4th year Iraqi EFL university learners from the Department of English, College of Education, University of Imam Al Kadhum. After evaluating test takers' answers to each question, the researcher concluded: Iraqi EFL students have trouble identifying and creating verbless clauses since their rate of erroneous responses (57.50%) is larger than their right answers (42.50%) on the recognition level. On the production level, individuals have problems creating clauses without verbs since their accurate responses rate is lower (29.84 %). It shows that Iraqi EFL college students have trouble detecting and creating verbless clauses since their rate of inaccurate replies (70.16%) is larger than their rate of right answers (29.84 %) At the production level, they have greater problems creating sentences without verbs (29.84 percent). At the production level, 70.16 percent of inaccurate responses suggest that test-takers could not turn verbless sentences into finite or non-finite clauses and vice versa. ÖZ Araştırma, sentetik bir kategori olarak İngilizcedeki fiilden bağımsız cümlelere odaklanmaktadır. Fiil içermeyen yapılar tümcelere ayrılabilir. Genellikle sonlu veya sonsuz cümlelerden türetilirler. Bunlar nadir sözdizimine bağlı eylemlerdir. Bu araştırma, Iraklı öğrencilerin sözel olmayan cümleleri belirleme ve kullanma ve bunları sonlu veya sonsuz cümlelere dönüştürme ve bunun tersini yapma becerilerini test edilmektedir. Yabancı dil olarak İngilizce'yi çoğu öğrenci yanlış anlamakta ve sözel olmayan ve sözel olmayan cümleleri kullanmaktadır. Bu durumda öğrenciler fiilsiz cümleleri sonlu ve sonsuz cümlelere dönüştürmekte zorlanırlar. Genel anlamda, öğrencilerin tanıma düzeyinin üretim düzeyinden daha iyi olduğunu bilinmektedir. Bu tahminlere dayanarak, İmam El-Kadhim Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nin elli kişiden oluşan, dördüncü sınıf Iraklı öğrenci için bir tanı testi oluşturulmuş ve uygulanmıştır. Araştırmaya katıanlarınin her soruya verdikleri cevapları değerlendirdikten sonra, İngilizce konuşan Iraklı öğrencilerin yanlış cevaplarının oranı (%57,50) doğru cevaplardan daha fazla olduğu için sözel olmayan cümleleri belirlemede ve kurmada sorun yaşadıkları sonucuna vardık. (%42,50). Üretim düzeyinde, doğru cevap oranının düşük olması (yüzde 29,84) nedeniyle bireyler fiilsiz cümle kurmakta zorlanmaktadırlar. Irak Yabancı Dil Olarak İngilizce Üniversitesi öğrencilerinin, yanlış cevap yüzdesinin (%70.16) doğru cevap oranından (%29.84) daha yüksek olması nedeniyle sözel olmayan cümlelerin tespitinde ve oluşturulmasında sorun yaşadıkları görülmektedir. (29.84) yüzde. Üretim düzeyinde, yanlış cevapların %70,16'sı, sınava girenlerin sözsüz cümleleri sonlu veya sonsuz cümlelere çeviremediklerini ve bunun tersini göstermektedir. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject English Verbless Clauses, Iraqi EFL students, Clause Elements, Syntactic Content, Finite and non-Finite Clauses, Recognizing and Producing Verbless Clauses. en_EN
dc.subject İngilizce Fiilsiz Cümleler, Iraklı EFL öğrencileri, Cümle Öğeleri, Sözdizimsel İçerik, Sonlu ve Sonlu Olmayan Cümleler, Fiil Cümleleri Tanıma ve Üretme. en_EN
dc.title Misconceptions and Problems in the Iraqi EFL Students’ Use of Verbless Clauses en_EN
dc.title.alternative Irak EFL Öğrencilerinin Fiilsiz Cümleleri Kullanımındaki Kavram Yanılgıları ve Sorunlari en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account