Karabuk University

The Effect of Factors on Consumers’ Purchasing Behavior in Malaysian Restaurants Industry (A Field Study in Johor Bahru)

Show simple item record

dc.contributor.author JAFFAR, RAHIMA
dc.date.accessioned 2023-01-31T09:22:57Z
dc.date.available 2023-01-31T09:22:57Z
dc.date.issued 2022-12-29
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2419
dc.description.abstract ABSTRACT From a behavioral viewpoint, this study investigates the effects of quality, social media advertising, electronic word-of-mouth, online ordering systems, and more information accessibility on consumers' purchase behavior for Malaysian restaurants in Johor Bahru city. The goal of the study is to increase and improve the degree of customer purchasing behavior in response to quality-related factors, social media advertising and E-WOM, online ordering platforms, and more readily available information, as determined by the researcher. Where the client is more interested in studying and testing hypotheses to achieve the purpose of the study; The researcher designed a questionnaire for data collection elements consisting of a random sample (406). The questionnaire was distributed with the help of academic researchers and the data were validated for appropriate statistical analysis using the SPSS v 2.6 for social sciences statistical package. The results showed there is a significant and positive relationship between service quality and consumer purchasing behavior. For the second factor, the results found also there is a significant and positive relationship between social media advertisement and consumer purchasing behavior. For the third factor, as well the results found there is a significant and positive relationship between E-WOM and consumer purchasing behavior. For the fourth factor, the results found there is a significant and positive relationship between online ordering system and consumer purchasing behavior. For the last and fifth factor, the results found there is a statistically direct significant and positive relationship between higher accessibility of information and consumer purchasing behavior. This study revealed that the level of service provided, service quality, social media advertisements, electronic word of mouth, online ordering systems, and higher accessibility of information are all factors that influence consumers' purchasing behavior from complicated connections, and it may not be possible to summarize them all in a single search because of the large number of variables. ÖZET Bu çalışma, Johor Bahru kentindeki Malezya Restoranları için kalite, sosyal medya reklamları, elektronik ağızdan ağza iletişim, çevrimiçi sipariş sistemleri ve bilgiye daha yüksek erişilebilirlik ve bunların tüketicinin satın alma davranışı üzerindeki etkisini davranışsal bir bakış açısıyla incelemektedir. Çalışma, araştırmacının belirlediği kalite, sosyal medya reklamları, elektronik ağızdan ağza iletişim, çevrimiçi sipariş sistemleri ve bilgiye daha yüksek erişilebilirlik boyutlarının etkisiyle artan ve gelişen tüketici satın alma davranışı düzeyine ulaşmayı amaçlamaktadır. Danışanın çalışmanın amacına ulaşmak için hipotezleri incelemek ve test etmekle daha fazla ilgilendiği durumlarda; Araştırmacı rastgele bir örneklemden (406) oluşan veri toplama unsurları için bir anket tasarlamıştır. Anket, akademik araştırmacıların yardımıyla dağıtıldı ve veriler SPSS v 2.6 for social sciences istatistik paketi kullanılarak uygun istatistiksel analiz için doğrulandı. Sonuçlar, hizmet kalitesi ile tüketici satın alma davranışı arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğunu göstermiştir. İkinci faktör için de sosyal medya reklamları ile tüketici satın alma davranışları arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu bulunmuştur. Üçüncü faktör için de sonuçlar, E-WOM ile tüketici satın alma davranışı arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğunu bulmuştur. Dördüncü faktör için, sonuçlar çevrimiçi sipariş sistemi ile tüketici satın alma davranışı arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğunu bulmuştur. Son ve beşinci faktör için, sonuçlara göre bilgiye daha yüksek erişilebilirlik ile tüketici satın alma davranışı arasında istatistiksel olarak doğrudan anlamlı ve pozitif bir ilişki vardır. Bu çalışma, sunulan hizmet düzeyi, hizmet kalitesi, sosyal medya reklamları, elektronik ağızdan ağza iletişim, çevrimiçi sipariş sistemleri ve bilgiye daha yüksek erişilebilirliğin, tüketicilerin karmaşık bağlantılardan satın alma davranışını etkileyen faktörler olduğunu ortaya koymuştur. çok sayıda değişken nedeniyle hepsini tek bir aramada özetlemek mümkün değildir. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Consumer's Purchasing Behavior, Factors, Malaysian, Restaurants en_EN
dc.subject Tüketicinin Satın Alma Davranışı, Faktörler, Malezya, Restoranlar. en_EN
dc.title The Effect of Factors on Consumers’ Purchasing Behavior in Malaysian Restaurants Industry (A Field Study in Johor Bahru) en_EN
dc.title.alternative Malezya Restoran Sektöründe Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarına Etkisi (Johor Bahru'da Bir Saha Çalışması) en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account