Karabuk University

Semiotics Awareness of the Students ın Turkey and Iraq

Show simple item record

dc.contributor.author AL SAMRAAE, SHUROOQ SHIHAB AHMED
dc.date.accessioned 2023-02-17T11:54:06Z
dc.date.available 2023-02-17T11:54:06Z
dc.date.issued 2023-01-18
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2492
dc.description.abstract ABSTRACT Semiotics has been one of the key advancements in linguistics and teaching practices in different languages worldwide. The application of Semiotics has proved to be one of the most valuable practices for teaching and communication. There is still a lack of awareness among the students of different countries of semiotic applications throughout the world. The study aims to investigate the ways of application of semiotics in teaching practices and to show the semiotic awareness of the students in Turkey and Iraq. It also seeks to find the major factors that could affect students’ awareness regarding semiotics and its uses in teaching practices in the educational institutes. The mixed methodology has been utilized to answer the questions of the objectives of the study. Data has been collected from both primary and secondary resources and has been analyzed using both descriptive and statistical tools. The study shows that though the semiotics awareness of the students in Turkey and Iraq is noticeable in the educational institutes, semiotic practices are absent. The thesis recommends proper ways to implement semiotics in Turkish and Iraqi educational institutes.   ÖZ Göstergebilim, farklı büyük dünya ülkelerinde dilbilim ve öğretim uygulamalarında önemli ilerlemelerden biri olmuştur. Uygulama, öğretim ve iletişim uygulamaları için en değerli uygulamalardan biri olduğu kanıtlanmış olmasına rağmen, dünya çapında hala bir farkındalık eksikliği vardır. Araştırmanın temel amacı, göstergebilimin öğretim uygulamalarında uygulanma yollarını ve Türkiye ve Irak'taki öğrencilerde göstergebilim bilincini ortaya çıkarmaktır. Araştırma ayrıca, Türkiye ve Irak'ta faaliyet gösteren eğitim kurumlarında göstergebilime ilişkin öğrenci farkındalığını ve öğretim uygulamalarında kullanımını etkileyen başlıca faktörleri bulmaya çalışmaktadır. Araştırmayla ilgili ana araştırma sorusu, Türkiye ve Irak'taki öğrencilerde göstergebilimin etkisini ve farkındalığını bulmak için geliştirilmiştir. Araştırmanın amaçlarına ulaşmak için araştırma sorularını cevaplamak için araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Veriler hem birincil hem de ikincil kaynaklardan toplanmış ve hem tanımlayıcı hem de istatistiksel araçlar kullanılarak analiz edilmiştir. Toplanan ikincil veriler için betimsel analiz yapılmış ve edebi analiz yoluyla göstergebilimin öğretim ve eğitim endüstrisindeki rolünü oynadığı tespit edilmiştir. Eğitimde pratik göstergebilimin uygulama eksikliği olmasına rağmen, eğitim kurumları ve orada okuyan öğrenciler arasında farkındalık düzeyi çok iyi ve tatmin edicidir. SPSS'de birincil veri toplamada toplanan veriler üzerinde Betimsel İstatistik Testi uygulanmış ve sonuçları araştırmanın sorularıyla yüksek oranda örtüşmekte olup, Türkiye ve Irak'taki öğrencilerin göstergebilim farkındalık düzeylerinin çok yüksek olduğunu tespit etmiştir. Dolayısıyla Türkiye ve Irak'taki öğrencilerin göstergebilim bilincinin büyük olmasına rağmen, literatürde olduğu gibi eğitim kurumlarının dünya çapında uygulanabilirliğinin olmadığı tespit edilmiştir. Araştırma, göstergebilimin Türkiye ve Irak eğitim kurumlarında uygulanması için uygun bir uygulama planı önermektedir. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Semiotics, Mixed Approach, SPSS, Questionnaire, Literature, Teaching Practice. en_EN
dc.subject Göstergebilim, Karma Yaklaşım, SPSS, Anket, Edebiyat, Öğretmenlik Uygulaması en_EN
dc.title Semiotics Awareness of the Students ın Turkey and Iraq en_EN
dc.title.alternative Türkiye ve Irak'ta Öğrencilerin Semiyotik Bilinçleri en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account