Abstract:
ABSTRACT
This thesis work major focused on exploring the relevance of using social media and technological advancement in learning English as a second language using English learners and English teachers in Iraq as the study participants. The issues, phenomena, and variables surrounding studying English as a second language are still gaining attention and research focus across various fields because of the international spectrum of the English language. The relevance of the English language cannot be overemphasized as the language continues to provide a unified medium for communication among people from various backgrounds and language orientations globally.. The participants for the quantitative part of the study comprised (151) respondents while the qualitative part of the study comprises (5) English language teachers and (10) students from different educational institutions in Baghdad-Iraq as study participants. Statistical Package for Social Sciences (SPSS) was the statistical tool used, regression was used for analyzing the collected data from participants, while the interviews conducted were also critically analyzed and presented. The result from the data analysis and interviews showed that over the years, social media and technological advancement have contributed holistically to the learning of the English language as a second language and have also contributed to the wide acceptance of the English language globally as a medium of communication as all the questions tested in the study showed a positive and significant correlation. The study also concluded by making some relevant recommendations that can further help and aid the smooth and easy learning of the English language among learners who are learning the English language as a second language.
ÖZ
Bu tez çalışması, çalışma katılımcıları olarak Irak'taki İngilizce öğrenenleri ve İngilizce öğretmenlerini kullanarak ikinci dil olarak İngilizce öğrenmede sosyal medya kullanımının ve teknolojik ilerlemenin önemini keşfetmeye odaklandı. İngilizce'yi ikinci dil olarak öğrenmeyi çevreleyen sorunlar, olgular ve değişkenler, İngilizce dilinin uluslararası yelpazesi nedeniyle hala çeşitli alanlarda ilgi ve araştırma odağı kazanıyor. Dil, küresel olarak çeşitli geçmişlere ve dil yönelimlerine sahip insanlar arasında birleşik bir iletişim aracı sağlamaya devam ettiğinden, İngilizce dilinin alaka düzeyi ne kadar vurgulansa azdır. çalışma, çalışma katılımcıları olarak Bağdat-Irak'taki farklı eğitim kurumlarından (5) İngilizce öğretmeni ve (10) öğrenciden oluşmaktadır. İstatistiksel araç olarak Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi (SPSS) kullanıldı, katılımcılardan toplanan verilerin analizinde regresyon kullanıldı ve yapılan görüşmeler de eleştirel olarak analiz edildi ve sunuldu. Veri analizi ve görüşmelerden elde edilen sonuç, yıllar içinde sosyal medyanın ve teknolojik ilerlemenin İngilizcenin ikinci bir dil olarak öğrenilmesine bütünsel olarak katkıda bulunduğunu ve aynı zamanda İngilizcenin küresel olarak bir dil olarak geniş çapta kabul görmesine katkıda bulunduğunu göstermiştir. Araştırmada test edilen tüm sorular pozitif ve anlamlı bir korelasyon gösterdiğinden iletişim. Çalışma ayrıca, İngilizceyi ikinci dil olarak öğrenen öğrenciler arasında İngilizcenin sorunsuz ve kolay bir şekilde öğrenilmesine daha fazla yardımcı olabilecek ve yardımcı olabilecek bazı ilgili önerilerde bulunarak sona erdi.