Karabuk University

Örgütsel Öğrenmenin Karar Vermeye Etkisinde Yönetişimin Aracılık Rolü

Show simple item record

dc.contributor.author KARAKAYA, RUKİYE
dc.date.accessioned 2023-03-10T08:55:52Z
dc.date.available 2023-03-10T08:55:52Z
dc.date.issued 2023-02-17
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2548
dc.description.abstract ÖZ Örgütsel öğrenmenin karar vermeye etkisinde yönetişimin aracılık rolü üzerine odaklı bu çalışmanın amacı, örgütsel öğrenmenin karar vermeye etkisini ve bu etkide yönetişimin aracılık rolünü araştırmaktır. Bu amaçla Türkiye'deki üniversitelerin 2020-2021 yılı akademik performans sıralamasına göre, yedi coğrafi bölgelerde ilk üçe giren kurumlarda görev yapan akademik ve idari personel üzerinde araştırma gerçekleştirilmiştir. Kapsam içindeki katılımcılardan online anket yöntemi ile elde edilen veriler frekans analizi, güvenilirlik analizi, korelasyon, basit regresyon ve çoklu regresyon test istatistikleri ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları; paylaşılan vizyonun rasyonel, kaçınmacı ve kendiliğinden karar verme üzerinde anlamlı bir etkisi olduğunu; öğrenmeye bağlılığın rasyonel, sezgisel, bağımlı ve kendiliğinden karar verme üzerinde anlamlı bir etkisi olduğunu; örgüt içi bilgi paylaşımının rasyonel, sezgisel, bağımlı, kaçınmacı ve kendiliğinden karar verme üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu; açık fikirliliğin sezgisel, bağımlı, kaçınmacı ve kendiliğinden karar verme üzerinde anlamlı bir etkisin olduğunu; yönetişimin ise rasyonel, sezgisel, bağımlı ve kendiliğinden karar verme üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğunu göstermektedir. Son olarak da örgütsel öğrenmenin karar vermeye etkisinde yönetişimin aracılık rolü olmadığı tespit edilmiştir. ABSTRACT The aim of this study, which focuses on the mediating role of governance in the effect of organizational learning on decision making, is to investigate the effect of organizational learning on decision making and the mediating role of governance in this effect. For this purpose, according to the academic performance ranking of the universities in Turkey for the year 2020-2021, a research was carried out on the academic and administrative staff of the top three institutions from each of seven geographical regions. The data obtained from participants through online survey method were analyzed with frequency analysis, reliability analysis, correlation, simple regression and multiple regression test statistics. Research results show that shared vision has a significant effect on rational, avoidant and spontaneous decision making, commitment to learning has a significant effect on rational, intuitive, dependent and spontaneous decision making. It shows that open-mindedness has a significant effect on intuitive, dependent, avoidant and spontaneous decision making, while governance has a significant effect on rational, intuitive, dependent and spontaneous decision making. Finally, it has been determined that governance does not have a mediating role in the effect of organizational learning on decision making. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Öğrenme, Örgütsel Öğrenme, Yönetişim, Karar Verme, Aracılık Rol en_EN
dc.subject Organizational Learning, Governance, DecisionMaking, Mediation Role en_EN
dc.title Örgütsel Öğrenmenin Karar Vermeye Etkisinde Yönetişimin Aracılık Rolü en_EN
dc.title.alternative Medıatıng Role of Governance ın the Effect of Organızatıonal Learnıng on Decısıon Makıng en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account