Karabuk University

TEVBE SURESİ'NDE BİREY VE TOPLUM İÇİN EĞİTİM PARAMETRELERİNİN KUR'AN'IN GÖLGESİNDE YORUMLANMASI, ANALİTİK BİR ÇALIŞMA

Show simple item record

dc.contributor.author AL-MUWALI, BILAL KHAIRI FAKHRI
dc.date.accessioned 2023-03-21T12:53:10Z
dc.date.available 2023-03-21T12:53:10Z
dc.date.issued 2023-02-01
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2572
dc.description.abstract ÖZET Bu çalışmada Tevbe suresinin pedagojik özelliklerini ortaya çıkarmak ve bunları açıklamak hedeflenmektedir. Bu sayede Allah’ın yeryüzündeki halifesi olma vazifesini gerçekleştirebilecek birey ve toplum inşa edilmiş olacaktır. Bu çalışmada mü’minler, ehl-i kitap, müşrikler ve münafıklar hakkında dikkate alınıp incelenmesi ve kendisiyle amel edilmesi gereken üç bölüm bulunmaktadır. Bu konu üzerinde birçok eser telif edilmiş olmakla birlikte, çağın ihtiyaçları doğrultusunda modern bir yaklaşımla hiç çalışılmamıştır. Bu ihtiyaca binaen araştırmanın problemi belirlenmiştir .Araştırmada konuyla ilgili tüm ayetler tek tek değerlendirilip bütüncül bir sonuca ulaşmak için tümevarım yöntemine, ayetlerden dersler ve ibretler çıkarmak için de analitik yönteme başvurulmuştur. Bu çalışma, suredeki tüm konuları ve surede bahsedilen insan gruplarını pedagojik perspektiften ele alan araştırmaların eksikliğinde veya yokluğunda temsil edilen bilimsel boşluğu kapatmak için yapılmıştır. Surede bulunan konular objektif bir çerçevede kapsamlı ve bütüncül bir şekilde çalışılmış, surenin pedagojiye dair hedef ve amaçları üzerinde yeni anlayışlar üretilmeye gayret edilmiştir. Çalışmanın sonunda ulaşılan neticeler birkaç maddede özetlenmiştir. İslam hukuku açısından eğitim, söz ve eylemde şeriata uygun olan her şeydir. Şeriata uygun olmayan her söz ve eylem de istenmeyen davranıştır. Kur’anî yöntemin eğitimin değerlendirilmesinde bireysel ve toplumsal yaklaşımları vardır. Bu yaklaşımlar kapsamlı ve bütüncül bir eğitim anlayışına dayanır. Ayrıca birey ve toplumu terbiye eden her öğretmenin zahir ve batınına özen gösterilir. Kur’anî yöntem, bireyi ve toplumu parçalanmaktan korumak için pozitif eğitim unsurlarını teşvik etme konusunda da benzersizdir. Araştırmada ayrıca, toplumlardaki İslâmî eğitimin başarısının faktörlerinin Kur’anî ve nebevî yöntemler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çünkü ilki teorik zemini, ikincisi ise Hz. Peygamber’in şahsında temsil edilen amelî örnekliği oluşturmaktadır. Araştırmada ulaşılan sonuçlardan biri de kişinin eğitimin zirvesi sayılabilecek bir örnekliğe ulaşabilme imkanının bulunduğudur. Kişi bu imkana batın ve zahirini, Kur’an-ı kerim ile pak nebevî sünnete tabi kılarak ulaşabilir.   ABSTRACT This research aims to deduce and clarify the educational milestones from Surat Al-Tawbah, in order to build an individual and a society capable of achieving Allah’s succession on earth. This study sheds light on some important lessons that must be carefully observed and acted upon, through the verses related to the believers and the People of the Book, the polytheists and the hypocrites, Despite the large number of writings that dealt with this topic, the researcher did not find a study that dealt with it in a contemporary context, and from here the research problem of the study emerged. Therefore, the researcher used two basic approaches in this research, which are the descriptive-inductive approach, in order to extrapolate and track all the verses related to the topic, and then the descriptive-analytical approach to derive important lessons from the verses, in order to bridge the research gap represented in the lack or absence of research that dealt with the surah from the educational point of view, as well as all the subjects of the surah and the categories of people mentioned it, trying to devise new educational goals and objectives, within the framework of a comprehensive and integrated thematic study of the topics of the surah. Hence, the researcher reached important results including that education from the point of view of Islam is everything that is aligned with Islam in terms of words or deeds, while abnormal behavior is everything that contradicts Islam in terms of words or deeds. And that the Qur'anic approach has individual and societal methods in evaluating education, as it relied on comprehensive and integrated education, in which every educational milestone is taken care of for the individual and society, both externally and internally. The Qur'anic approach is also unique in promoting the positive education features of the individual and society to keep them from deviation. The researcher also concluded that the factors for the success of Islamic education in societies are due to the Quranic and the Prophetic approaches, as the first represents the theoretical aspect, and the second represents the practical aspect represented by the Prophet, peace be upon him. The researcher has also reached the possibility of the individual reaching the summit of exemplary education so that his intern and extern are leveled by adhering to the concepts of the Holy Qur’an and the Sunnah of the Prophet. en_EN
dc.language.iso other en_EN
dc.subject İlkeler, Pedagoji, Birey, Toplum, Tevbe Suresi. en_EN
dc.subject Milestones. Education. Individual. Society. Surat Al-Tawbah. en_EN
dc.title TEVBE SURESİ'NDE BİREY VE TOPLUM İÇİN EĞİTİM PARAMETRELERİNİN KUR'AN'IN GÖLGESİNDE YORUMLANMASI, ANALİTİK BİR ÇALIŞMA en_EN
dc.title.alternative THE MİLESTONES OF EDUCATİON FOR THE INDİVİDUAL AND SOCİETY İN SURAT AL-TAWBAH, A THEMATİC INTERPRETİVE STUDY en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account