Karabuk University

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN TEMEL ANALİZ KONULARINDAKİ KAVRAMSAL VE İŞLEMSEL BİLGİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author ALEBO, AYA TAHSEEN MARAI
dc.date.accessioned 2023-04-10T10:52:12Z
dc.date.available 2023-04-10T10:52:12Z
dc.date.issued 2023-02
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2595
dc.description.abstract ÖZET Bu araştırmada, mühendislik fakültesi öğrencilerinin limit, süreklilik, türev ve integral konularındaki kavramsal, işlemsel-bilgi düzeyleri ve yaptıkları hatalar incelenmiştir. Araştırmanın odak noktası, öğrencilerin kavramlarla ilgili soruları çözmelerinden daha çok öğrencileri çözüme götüren süreçtir. Çalışmanın katılımcılarını, Karabük Üniversitesi Mühendislik Fakültesi’nin bilgisayar, makine ve elektronik mühendisliği bölümlerinde öğrenim görmekte olan 50 ikinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmadaki veriler, mühendislik fakültesi öğrencilerine uygulanan, 11 soruluk yazılı sınavdan elde edilmiştir. Veri toplama aracı, mühendislik fakültesinde okutulan genel matematik ders içeriğinde yer alan temel analiz konularında edindikleri temel bilgilerden yola çıkılarak hazırlanmıştır. Araştırma bulguları, öğrencilerin limit, süreklilik, türev ve integral kavramları ile ilgili yeterli düzeyde bilgiye sahip olmadıklarını ve kavramların tanımlarına tam anlamıyla hâkim olmadıklarını göstermiştir. Bunun sonucu olarakta öğrencilerin limit, süreklilik, türev ve integral kavramları arasındaki ilişkileri yorumlamaya çalışırken zorlandıkları ve bu ilişkiler hakkında derinlemesine bilgiye sahip olmadıkları belirlenmiştir. ABSTRACT In this study, the conceptual and operational knowledge levels of engineering faculty students on limit, continuity, derivative and integral subjects and the mistakes were examined. The focus of the research is on the process that leads students to a solution rather than solving questions about concepts. The participants of the study are 50 second-year students studying at the computer, machine and electronics departments of Karabuk University Engineering Faculty. The data in the study were obtained from the 11-question written exam applied to the engineering faculty students. The data collection tool was prepared based on the basic knowledge of the engineering faculty students about limit, continuity, derivative and integral in the general mathematics course content. The research findings showed that the students have a cursory knowledge of the concepts of limit, continuity, derivative and integral, but they do not have full knowledge of the definitions of the concepts. As a result of this, it was determined that the students had difficulties in trying to interpret the relations between limit, continuity, derivative and integral concepts and they did not have in-depth knowledge about these relations. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Limit, Süreklilik, Türev, İntegral, Mühendislik Fakültesi Öğrencileri en_EN
dc.subject Limit, Continuity, Derivative, Integral, Engineering Faculty Students. en_EN
dc.title MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN TEMEL ANALİZ KONULARINDAKİ KAVRAMSAL VE İŞLEMSEL BİLGİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ en_EN
dc.title.alternative DETERMINATION OF THE CONCEPTUAL AND PROCEDAL KNOWLEDGE LEVELS OF ENGINEERING FACULTY STUDENTS ON BASIC ANALYSIS TOPICS en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account