Karabuk University

Impact of E-Training on Improving the Performance of Employees an Applied Study in the Ministry of Planning the National Center for Management Development for the Year 2022

Show simple item record

dc.contributor.author ALMANSOORI, ALI HADI JABBAR
dc.date.accessioned 2023-05-22T07:36:26Z
dc.date.available 2023-05-22T07:36:26Z
dc.date.issued 2022-12-30
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2641
dc.description.abstract ABSTRACT This study aims to identify the obstacles facing institutions adopting electronic training to raise performance efficiency through training courses and identify the challenges facing electronic training during Covid19. To achieve the study's objectives, a questionnaire was used to collect data and distributed to a sample of (172). The number of valid questionnaires for analysis was (124), while (48) answers were not completed, or the researcher could not obtain them. Several methods were used in the statistical analysis of the data, including the means and standard deviation. The study achieved several results. There is a positive relationship between the dimensions of electronic training and employee performance. This study also recommended paying attention to electronic training to form trained cadres that would be an advantage for institutions. It also recommended evaluating employee performance after completing the electronic training program to detect and strengthen strengths and address weaknesses in the institution.   ÖZET Bu çalışma, kurumların eğitim kursları aracılığıyla performans verimliliğini artırmak için elektronik eğitimi benimsemede karşılaştıkları engelleri ve ayrıca Covid19 sırasında elektronik eğitimin karşılaştığı zorlukları belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın amaçlarına ulaşmak amacıyla, veri toplamak ve (172) örneğe dağıtmak için bir anket kullanılmış ve analiz için geçerli anket sayısı (124) iken, (48) cevap tamamlanmamış veya araştırmacı tarafından elde edilememiştir. Verilerin istatistiksel analizinde, ortalama ve standart sapma dahil olmak üzere çeşitli yöntemler kullanılmıştır. Çalışma birkaç sonuca ulaştı. Elektronik eğitim boyutları ile çalışan performansı arasında pozitif bir ilişki vardır. Bu çalışmada ayrıca kurumlara fayda sağlayacak yetişmiş kadrolar oluşturma aracı olarak e-eğitime önem verilmesi önerilmiştir. Ayrıca, organizasyondaki güçlü yönlerin tespit edilip güçlendirilmesi ve zayıf yönlerin giderilmesi için çalışanın elektronik eğitim programını tamamladıktan sonra performansının değerlendirilmesi gerekliliğini tavsiye etmiştir. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Training Infrastructure, E-Training Methods, Employees’ Performance en_EN
dc.subject Eğitim Altyapısı, E-Eğitim Yöntemleri, Çalışan Performansı en_EN
dc.title Impact of E-Training on Improving the Performance of Employees an Applied Study in the Ministry of Planning the National Center for Management Development for the Year 2022 en_EN
dc.title.alternative E-Eğitimin Çalişanlarin Performansini Artirma Üzerindeki Etkisi 2022 Yili Ulusal Yönetim Geliştirme Merkezini Planlama Bakanliğinda Uygulamali Bir Çalişma en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account