Karabuk University

ELEKTROT VE GAZ ALTI KAYNAĞI İLE KAPLANMIŞ ST37 MALZEMESİNİN EROZİF AŞINMA DAVRANIŞININ İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author AĞAR, ENES
dc.date.accessioned 2023-05-24T13:09:19Z
dc.date.available 2023-05-24T13:09:19Z
dc.date.issued 2023-04
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2652
dc.description.abstract ÖZET Günümüzde kullanılan makine elemanlarının ve parçalarınının hasara uğramasında ve kullanım ömürlerinin azalmasında erozif aşınma mekanizmasının önemli bir etkisi vardır. Yapılan bu çalışmada farklı parametrelerin erozif aşınma üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Farklı çarpma hızları ve açılarında kaplamasız ve 2 farklı yüzey kaplama uygulanmış numunelerin aşınma davranışları incelenmiştir. Deneylerde kullanılmak üzere kum su karışımı hazırlanmış ve sulu çamur erozif aşınma deney düzeneğinde deneyler gerçekleştirilmiştir. Sıvı ortamında yer alan katı parçacıkların yüzeylere temas ederek malzemeyi aşınmaya uğrattığı mekanizma sulu çamur erozyonu olarak tanımlanmaktadır. Çalışmada ortam konsantrasyonu %10 olarak belirlenmiş ve sabit tutulmuştur. Deneyler, 1,5 m/s, 3 m/s ve 4,5 m/s hız değerlerinde ve 15°, 30°, 45° partikül çarpma açılarında gerçekleştirilmiştir. Numune olarak belirlenen ST37 çeliğine gaz altı kaynak ve elektrot kaynak yöntemleri uygulanarak yüzeyleri kaplanmıştır. Aşınma mekanizmalarının daha iyi anlaşılabilmesi amacıyla, SEM’den (Taramalı Elektron Mikroskopu) elde edilen görüntüler ile yüzey morfolojisi incelenmiştir. Sabit ortam konsantrasyonunda tüm numunelerde çarpma açısı ve çarpma hızı arttıkça aşınma miktarının ve yüzey pürüzlülüğünün arttığı gözlenmiştir. Bununla birlikte yüzeyi kaplanan numunelerde sertliğin artması aşınma miktarını azaltmıştır. ABSTRACT The erosive wear mechanism has an important effect on the damage and reduction of the service life of the machine elements and parts used today. In this study, the effects of different parameters on erosive wear were investigated. The wear behavior of the uncoated and 2 different surface coatings applied samples at different impact speeds and angles were investigated. Sand-water mixture was prepared to be used in the experiments and experiments were carried out in a slurry erosive wear test setup. The mechanism in which the solid materials in the liquid medium come into contact with the surfaces and exceed or spoil the material is concentrated as sludge erosion.. In the study, the concentration was determined as 10% and kept constant. The experiments were carried out at 1.5 m/s, 3 m/s and 4.5 m/s velocities and particle impact angles of 15°, 30° and 45°. The surfaces of ST37 steel, which was determined as a sample, were coated by applying gas metal arc welding and electrode welding methods. In order to better understand the wear mechanisms, the surfaces morphology was examined with the images obtained from SEM (Scanning Electron Microscope). It was observed that the wear amount and surface roughness increased as the impact angle and impact speed increased in all samples at constant concentration. However, the increase in hardness of the surface coated samples decreased the amount of wear. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Erozif aşınma, ST37, kaplama, gaz altı kaynağı, elektrot kaynağı, en_EN
dc.subject Erosive wear, ST37, coating, gas metal arc welding, electrode welding. en_EN
dc.title ELEKTROT VE GAZ ALTI KAYNAĞI İLE KAPLANMIŞ ST37 MALZEMESİNİN EROZİF AŞINMA DAVRANIŞININ İNCELENMESİ en_EN
dc.title.alternative INVESTIGATION OF THE EROSIVE WEAR BEHAVIOR OF ST37 MATERIAL COATED WITH ELECTRODE AND GAS WELDING en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account