Karabuk University

INVESTİGATİNG EFL TEACHERS’ PERSPECTİVES TOWARD USİNG TEACHİNG AİDS İN COLLABORATİVE E-LEARNİNG (CASE STUDY OF BAGHDAD, TİKRİT AND BABİL UNİVERSİTİES)

Show simple item record

dc.contributor.author HASAN, UDAY SADIQ HASAN
dc.date.accessioned 2023-05-25T11:20:58Z
dc.date.available 2023-05-25T11:20:58Z
dc.date.issued 2023-05-03
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2653
dc.description.abstract ABSTRACT As a result of the huge development in educational practices, changes in the use of teaching aids were necessary to serve the educational goals. These changes provided a creative solution to the classroom problems faced by the teachers, especially with university students. This study tries to shed light on the used aids by the Iraqi EFL teachers in presenting the content of the study through e-learning and whether these teaching aids help and assist the students in the process of learning. A sample of (123) male and female university professors was selected to include in the sample size of this chosen investigation. The samples are from three Iraqi universities (Baghdad, Tikrit and Babil Universities). To achieve the purpose of the study 's aims, a questionnaire consisting of (30) items was used to measure teachers’ perspectives towards using teaching aids in collaborative e- learning. This instrument was prepared by the researcher and validated with an acceptable reliability stage. The results of the analysis of the study questions showed that there are significant differences at a probability ratio of (0.05), which indicates a high level of teachers' perspective towards the use of teaching aids in the learning process. These teaching aids used by Iraqi EFL teachers are of great importance in presenting the EFL content of the study through e-learning. Finally, the results indicate that collaborative e-learning (CEL henceforth) helps students and facilitates student learning. ÖZ Eğitim uygulamalarındaki büyük gelişmenin bir sonucu olarak, eğitim hedeflerine hizmet etmek için öğretim araçlarının kullanımında değişiklikler gerekliydi. Bu değişiklikler, öğretmenlerin özellikle üniversite öğrencileri ile karşılaştıkları sınıf içi sorunlara yaratıcı bir çözüm sağlamıştır. Bu çalışma, Iraklı EFL öğretmenlerinin çalışmanın içeriğini e-öğrenme yoluyla sunarken kullandıkları araçlara ve bu öğretim yardımcılarının öğrencilere öğrenme sürecinde yardımcı olup olmadığına ışık tutmaya çalışmaktadır. Bu seçilen araştırmanın örneklem büyüklüğüne dahil edilmek üzere (123) erkek ve kadın üniversite profesörlerinden oluşan bir örneklem seçilmiştir. Örneklemler üç Irak üniversitesinden (Bağdat, Tikrit ve Babil Üniversiteleri) alınmıştır. Çalışmanın amaçlarına ulaşmak için, işbirlikçi e-öğrenmede öğretim araçlarını kullanmaya yönelik öğretmenlerin bakış açılarını ölçmek için (30) maddeden oluşan bir anket kullanıldı. Bu araç, araştırmacı tarafından hazırlanmış ve kabul edilebilir bir güvenilirlik aşaması ile doğrulanmıştır. Çalışma sorularının analizinin sonuçları, (0.05) olasılık oranında önemli farklılıklar olduğunu göstermiştir; bu, öğretmenlerin öğrenme sürecinde öğretim yardımcılarının kullanımına yönelik yüksek düzeyde bir bakış açısına işaret etmektedir. Iraklı İngilizce öğretmenleri tarafından kullanılan bu öğretim yardımcıları, çalışmanın EFL içeriğinin e-öğrenme yoluyla sunulmasında büyük önem taşımaktadır. Son olarak, sonuçlar işbirliğine dayalı e-öğrenmenin (bundan böyle CEL) öğrencilere yardımcı olduğunu ve öğrencilerin öğrenmesini kolaylaştırdığını göstermektedir. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Teaching Aids, Collaborative e-learning, EFL learning en_EN
dc.subject Öğretim Araçları, İşbirlikçi e-öğrenme, EFL öğrenimi. en_EN
dc.title INVESTİGATİNG EFL TEACHERS’ PERSPECTİVES TOWARD USİNG TEACHİNG AİDS İN COLLABORATİVE E-LEARNİNG (CASE STUDY OF BAGHDAD, TİKRİT AND BABİL UNİVERSİTİES) en_EN
dc.title.alternative EFL Öğretmenlerinin İşbirlikçi E-Öğrenimde Öğretim Gereçlerini Kullanmaya Yönelik Bakış Açılarının İncelenmesi (Bağdat, Tikrit ve Babil Üniversiteleri Örneği) en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account