Karabuk University

Peygamberimizin Çocuklara Karşı Davranışlarıyla İlgili Kütüb-i Sitte’de Yer Alan Hadislerin Tahlili

Show simple item record

dc.contributor.author ŞAMLIOĞLU, YASEMİN
dc.date.accessioned 2023-06-05T13:13:28Z
dc.date.available 2023-06-05T13:13:28Z
dc.date.issued 2023-05-05
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2672
dc.description.abstract ÖZ Çocukluk kişinin bedenen ve zihnen gelişiminin en üst düzeyde olduğu zaman aralığıdır. Kişi çocukluğunda gördüğü ahlâkî terbiyenin etkisini hayatı boyunca hisset-mektedir. Bu nedenle çocuklara küçük yaşlardan itibaren verilen eğitim ve terbiyenin önemi büyüktür. Çalışmamızda bizim için en güzel örnek olan Hz. Muhammed s.a.v’in çocuklara ve gençlere yönelik davranışları ve uygulamaları hadisler ile izah edilmeye çalışılmıştır. Çalışmamızın giriş bölümünde bebek, çocuk, temyîz, mürâhik, bulûğ, genç ve terbiye kavramlarının lügat ve ıstılah manaları verilmiştir. Temyîz ve bulûğ arasındaki farklar açıklanmıştır. Birinci bölümde Rasulullah s.a.v’in Bebeklerle İlgili Uygulamaları, İkinci bölümde Rasulullah s.a.v’in Çocuklara Karşı Muameleleri, Üçüncü bölümde Ra-sulullah s.a.v’in Çocuklarla İlgili Fıkhî Meseleler ile İlgili Hadisleri ve Dördüncü bö-lümde Rasulullah s.a.v’in Gençlere Karşı Yaklaşımı ile ilgili hadisler derlenmiş, tahric ve tahlil edilmiştir. Hadislerin dereceleri, ravi şemaları ve açıklamalarına da yer veril-miştir. Çalışmamızın sonuç bölümünde Rasulullah s.a.v’in çocuklara ve gençlere karşı davranışlarıyla ilgili hadislerden çıkarılan sonuçlara yer verilmiştir. Çalışmamızda ince-lediğimiz hadislerin derecelerini gösteren istatistik tablosu verilerek çalışma tamamlan-mıştır. ABSTRACT Childhood is the period when a person's physical and mental development is at the highest level. The person feels the effect of the moral upbringing he saw in his childhood throughout his life. For this reason, the importance of education and upbrin-ging have given to children from an early age is of great importance. The best example for us in our work, is Hz. Muhammad s.a.v's behaviors and practices towards children and youth have been tried to be explained with hadiths. In the introductory part of our study, the lexicon and terminology of the con-cepts of baby, child, discernment, murahik, puberty, youth, and upbringing are given. The differences between discernment and puberty are explained. In the first part, Ra-sulullah s.a.v's practices with babies, in the second part, Rasulullah s.a.v's behavior towards children, in the third part, the hadiths of the Rasulullah s.a.v's on fiqh issues regarding children, and in the fourth chapter, the hadiths about the approach of the Prophet s.a.v towards the youth were compiled, narrated and analyzed. The degrees, narrator schemes, and explanations of the hadiths are also included. In the conclusion part of our study, the conclusions drawn from the hadiths about the behavior of the Rasulullah s.a.v towards children and youth are given. The study was completed by giving a statistical table showing the degrees of the hadiths we examined in our study. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Kütüb-i Sitte, Bebek, Çocuk, Mürâhik, Davranış, Hadis Tahlili, Genç, Terbiye, Merhamet. en_EN
dc.subject Kutub Al-Sittah, Babies, Children, Murahik, Behavior, Hadith Analysis, Youth, Education, Compassion. en_EN
dc.title Peygamberimizin Çocuklara Karşı Davranışlarıyla İlgili Kütüb-i Sitte’de Yer Alan Hadislerin Tahlili en_EN
dc.title.alternative Prophet Muhammad’s Attıtude Toward Chıldrens In Al-Kutub Al-Sıttah; An Analysis Study en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account