Karabuk University

Aile Eğitiminde Kur'an-I Kerim Yaklaşımı - Bir Model Olarak Irak: Uygulamalı Bir Çalışma

Show simple item record

dc.contributor.author FADHIL, SHIHAB AHMED FADHIL
dc.date.accessioned 2023-06-20T12:41:19Z
dc.date.available 2023-06-20T12:41:19Z
dc.date.issued 2023-05-23
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2711
dc.description.abstract ÖZET Genel olarak herhangi bir bilgi alanında müfredat araştırması konusu önem arz eden bir konudur, dolayısıyla bilgi üretiminden payına düşeni almalıdır. İlme yaklaşımın durumu, aklın insan karşısındaki durumu gibidir.İnceleme ve araştırma ile ilgili yaklaşım, Kur'an yaklaşımı ise, o zaman iki kat önemi vardır. Ve bu, birçok bilimle ilgili bilgi yöntemi olması da dahil olmak üzere birkaç nedenden dolayıdır ve aynı zamanda, Allah'ın kullarına takip etmek, anlamak ve özümsemekle yükümlü olduğu mucizevi Kuran vahyiyle ilişkili yöntemin bir çıkarımı olarak kabul edilir. Buradan, sunmakta olduğum çalışmanın önemi ortaya çıkmaktadır. Genel olarak eğitim alanındaki Kur'anî yaklaşımın, geçerliliği veya hatası dikkate alınmaksızın çeşitli yönelimleri ve varsayımları ile insan zihniyeti üzerinde ağır bir yük taşıyan Batı müfredatının bolluğu göz önüne alındığında acil bir ihtiyacı vardır. Terbiye, ailenin terbiyesi ve dünya hayatının koridorlarında ona mâni olan zorluk ve meşakkatler ise, mesele Cenab-ı Hakk'ın indirip kalbine indirdiği büyük bir kitabın hükmünü açıklamak farz olur. Peygamberlerin Mührü ve Elçilerin İmamı, Allah ondan razı olsun ve ona barış versin. Aynı zamanda bir çalışma haline gelir ve onu araştırmak bilimin bir gereğidir. Allah'tan, razı olduğu şeylere muvaffak kılmasını ve salih kullarını doğru yola iletmesini dilerim.   ABSTRACT The issue of searching for the curriculum in any field of knowledge in general is an issue of importance, so it should take its share of knowledge production. The status of the approach to science is like the status of the mind to the human being. If the approach concerned with study and research is the Qur’anic approach, then it has double importance. And this is for several reasons, including that it is the method of knowledge related to many sciences, and it is also considered an extraction of the method associated with the miraculous Quranic revelation that God obligated the servants to follow, understand and absorb. From here, the importance of the study that I am presenting is evident. The Qur'anic approach in the field of education in general has an urgent need, given the abundance of Western curricula with a heavy burden on the human mentality with its various orientations and postulates without considering its validity or error. If the upbringing is the upbringing of the family and the difficulties and hardships that impede it in the corridors of the worldly life, then the matter becomes an obligation to clarify the ruling of a great book that God Almighty revealed and revealed to the heart of the Seal of the Prophets and the Imam of the Messengers, may God bless him and grant him peace. It also becomes a study and search for it is a necessity of science. I ask God to grant success to what pleases Him and to guide His righteous servants. en_EN
dc.language.iso other en_EN
dc.subject Eğitim, aile, eğitimin özellikleri, Kuran müfredatı, Irak. en_EN
dc.subject Education - family - characteristics of education - Quranic curriculum - Iraq. en_EN
dc.title Aile Eğitiminde Kur'an-I Kerim Yaklaşımı - Bir Model Olarak Irak: Uygulamalı Bir Çalışma en_EN
dc.title.alternative The Quranic Curriculum in Family Education "Iraq as a Model" An Applied Study en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account