Abstract:
ÖZ
Güneş, kum ve deniz (3S) turizmi, turizmin bilinen ve en çok tercih edilen çeşitlerinden birisi olup her geçen gün artan turist sayısı ile cazibesini artırmaktadır. Bu araştırmada3S turizmi turistlerinin tutum, beklenti ve memnuniyetleri üzerine tüketici davranışı kapsamında bir anlayış geliştirmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada Bartın ilindeki Amasra ve İnkumu plajlarına Temmuz-Eylül 2022 döneminde gelen 422 ziyaretçiye anket uygulanmıştır. Anket verilerinin analizinde 3S turistlerin tutumlarını; plaja ulaşım, temizlik, güvenlik, doğallık, sakinlik ve aktivite imkânlarıyla, beklentilerini; rahatlama, huzur, mutluluk, plaj ve yeni arkadaşlıklara ve memnuniyetlerini ise deneyim, tavsiye etme, fiziksel imkânlar, doğallık, güvenlik, yemek kalitesi ve fiyatla ilişkilendirildiği tespit edilmiştir. Ayrıca, 3S turistlerinin tutum ve beklentileri ile tutum ve memnuniyetleri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Turizm sektöründeki artan rekabet ortamında 3S turizmine katılan turistlerin tutum, beklenti ve memnuniyetleri daha verimli hizmet sunabilme adına ortaya konulmuştur.
ABSTRACT
Sun, sand and sea (3S) tourism is one of the known and most preferred types of tourism, and it increases its attraction with the increasing number of tourists. In this research, it is aimed to develop an understanding on the attitudes, expectations and satisfaction of 3S tourism tourists within the scope of consumer behavior. In the study, a questionnaire was applied to 422 visitors who cameto Amasra and İnkumu beaches in the province of Bartın between July and September 2022. In the analysis of the survey data, the 3S tourists' attitudes; their expectations with access to the beach, cleanliness, security, naturalness, calmness and activity opportunities; relaxation, peace, happiness, beach and new friendships and satisfaction with experience, recommendation, physicalfacilities, naturalness, safety, food quality and price. In addition, it has been determined that there is a significant relationship between the attitudes and expectations of 3S tourists and their attitudes and satisfaction. In the increasingly competitive environment in the tourism sector, the attitudes, expectations and satisfactions of the tourists participating in 3S tourism have been revealed in order to provide more efficient service.