Karabuk University

Öğretim Liderliği, Öğretmen Yansıtma Davranışı ve Öğretmen Öz yeterliği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author KÖSTEKCİ, EBRU
dc.date.accessioned 2023-07-19T06:34:52Z
dc.date.available 2023-07-19T06:34:52Z
dc.date.issued 2023-07-10
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2786
dc.description.abstract ÖZ Mevcut araştırmanın amacı, okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışları ile öğretmenlerin öz yeterlik algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanı sıra çalışma kapsamında müdürlerin öğretim liderliği davranışlarıyla öğretmen öz yeterliği arasındaki ilişkide öğretmen yansıtma davranışının aracılık rolü incelenmiştir. Araştırma nicel araştırma yöntemi ve ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarının bağımsız, öğretmen yansıtma davranışının aracı ve öğretmen öz yeterliğinin bağımlı değişken olarak ele alındığı bu çalışmada araştırma kavramları arasındaki ilişkiler Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) ile test edilmiştir. Araştırma verileri Karabük ilinde resmi ortaokullarda görev yapan 394 öğretmenden toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarının öğretmen öz yeterliği ile ilişkisinin düşük düzeyde anlamlı ve pozitif olduğu ve ayrıca öğretim liderliğinin öğretmen yansıtma davranışı aracılığıyla öğretmen öz yeterliğiyle ilişkisi olumlu ve anlamlıdır. Buna göre, araştırma modelinde öğretmen yansıtma davranışı davranışı kısmi aracı rolü oynamaktadır. Araştırma bulgularına dayalı olarak politika ve uygulamaya dönük bazı çıkarımlar sunulmuştur. ABSTRACT The present study aims to examine the relationship between the instructional leadership behaviors of school principals and teachers' self-efficacy perceptions. In addition, the mediating role of teacher reflection in the relationship between principals' instructional leadership behaviors and teacher self-efficacy was analyzed within the scope of the study. The research was designed using a cross-sectional survey design in the relational survey model in quantitative research methods. This study, in which school principals' instructional leadership behaviors were designed as independent, teacher reflection behavior as mediator, and teacher self-efficacy as a dependent variable, conducted Structural Equation Model (SEM) to analyze the relationships between study variables. Research data were collected from 394 teachers working in public secondary schools in Karabuk. As a result of the analysis of the data, it was found that the relationship between the instructional leadership behaviors of school principals and teacher self-efficacy was low and positive, and the relationship between instructional leadership and teacher self-efficacy via teacher reflection was positive and significant. Accordingly, teacher reflection behavior plays a partial mediator role in the research model. Based on the research findings, several implications are provided for policy and practice. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Öğretim Liderliği, Öğretmen Yansıtma Davranışı, Öğretmen Öz yeterliği en_EN
dc.subject Instructional Leadership, Teacher Reflection, Teacher Self-efficacy en_EN
dc.title Öğretim Liderliği, Öğretmen Yansıtma Davranışı ve Öğretmen Öz yeterliği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi en_EN
dc.title.alternative Exploring the Relationship Between Principal Instructional Leadership, Teacher Reflection, and Teacher Self-Efficacy en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account