Karabuk University

Azim ve Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Çıktılar Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektörü Üzerine Bir Uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author ŞENEL, MEHMET
dc.date.accessioned 2023-07-19T06:43:45Z
dc.date.available 2023-07-19T06:43:45Z
dc.date.issued 2023-06-23
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2787
dc.description.abstract ÖZ Rekabetçi ortamın iyiden iyi hissedildiği günümüz dünyasında, örgütler çalışanların iyiliğini düşünmekte ve onları yaşamsal bir değer olarak görmektedirler. Çünkü çalışanlar örgütlerinden gördükleri destek neticesinde, daha yüksek performanslar sergilemekte, daha fazla olumlu katkı vermekte ve daha az olumsuzluk yaratmaktadırlar. Aynı zamanda, her ne koşul olursa olsun, örgütlerinin kendilerini desteklediğini bilen çalışanlar, bu zorluklara karşı sebat göstererek direnmekte ve örgüt yararına çaba göstermeye devam etmektedirler. Dolayısıyla, örgütsel desteğin sağlanması, çalışanların azim duygularının harekete geçmesine; bu sayede çalışanların daha tatmin olarak performans sergilemelerine ve mevcut işlerinden ayrılmayı daha az düşünmelerine olanak tanımaktadır. Tüm bu etmenler nezdinde, azim olgusunun, aslında örgütsel davranış alanında önemli bir yeri olduğu söylenebilmektedir. Fakat, azim olgusunu, iş yaşamı ve özellikle örgütsel davranış alanında inceleyen çok az çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, algılanan örgütsel desteğin, örgütsel çıktılar üzerindeki etkisinde azmin aracı rolünü incelemektedir. Analiz sonuçlarına göre, algılanan örgütsel destek, iş tatminini anlamlı ve olumlu şekilde etkilemekte; iş tatmini, iş performansını anlamlı ve olumlu şekilde, işten ayrılma niyetini ise anlamlı ve negatif şekilde etkilemektedir. Azim, algılanan örgütsel destek ile iş tatmini arasında kısmi aracı rolüne sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları, ilgili literatür bağlamında değerlendirilmiş, uygulayıcı ve araştırmacılar için önerilerde bulunulmuştur. ABSTRACT In today's world where the competitive environment is felt thoroughly, organizations consider the well-being of their employees and see them as a vital value. Because, as a result of the support they receive from their organizations, employees exhibit higher performances, make more positive contributions and create less negativity. At the same time, employees who know that their organizations support them no matter what the circumstances, persevere against these challenges and continue to strive for the benefit of the organization. Therefore, providing organizational support helps the employees' sense of determination to take action; in this way, it allows employees to perform more satisfactorily and to think less about leaving their current organizations. In view of all these factors, it can be said that the phenomenon of grit actually has an important place in the field of organizational behavior. However, there are very few studies examining the phenomenon of grit in the field of work life and especially organizational behavior. The aim of this study is to examine the mediating role of grit in the effect of perceived organizational support on organizational outcomes. According to the results of the analysis, perceived organizational support affects job satisfaction significantly and positively; job satisfaction affects job performance significantly and positively, and turnover intention significantly and negatively. It has been determined that grit has a mediator role between perceived organizational support and job satisfaction. The results of the research were evaluated in the context of the existing literature and suggestions were made for practitioners and researchers. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Azim, Algılanan Örgütsel Destek, İş Tatmini, İş Performansı, İşten Ayrılma Niyeti en_EN
dc.subject Grit, Perceived Organizational Supoort, Job Satisfaction, Job Performance, Turnover Intention en_EN
dc.title Azim ve Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Çıktılar Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektörü Üzerine Bir Uygulama en_EN
dc.title.alternative The Effect of Grit and Perceived Organizational Support on Organizational Outcomes: A Case of Banking Sector en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account