Karabuk University

GEMİ ANA MAKİNELERİ VE BAKIM TEKNİKLERİ

Show simple item record

dc.contributor.author BULDUK, BAYRAM
dc.date.accessioned 2023-08-21T09:23:43Z
dc.date.available 2023-08-21T09:23:43Z
dc.date.issued 2023-05
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2892
dc.description.abstract ÖZET Bu çalışmada, gemi ana makineleri incelenerek genel yapısı hakkında bilgi sahibi olunması, bakım konusunda incelemeler yapılarak, kullanılan bakım sistemleri hakkında bilgi sahibi olunması, bakım maliyetleri incelenerek bakım siteminin geliştirilebilmesi için gerekli iyileştirme çalışmalarının yapılması amaçlanmıştır. Yapılacak çalışmalar sonucunda gemilerde kullanılan bakım yöntemlerinin gemi ana makinelerinin idamesi/işletilmesi hususları araştırılarak üzerindeki etkileri tespit edilecektir. Bakım yöntemleri hakkında uygulanabilecek geliştirme çalışmaları ortaya koyulacaktır. Geminin hareket etmesi için gerekli itme kuvvetini sağlamak ana tahrik sisteminin görevidir. Bu sistemin bileşenleri arasında ana tahrik motoru ya da motorları, motorun ürettiği gücü pervaneye ileten parçalar ve geminin hareketini sağlayan pervane bulunmaktadır. Gemilerde kullanılan ana makineleri iki başlıkta toplanabilir; bunlar gaz türbinleri ve dizel motorlardır. Savaş gemilerinde kullanılmaya başlandığı 2. Dünya Savaşı döneminde popüler hale gelen gaz türbinleri, gemi ana tahrik makinası için dizel motor ve bu iki motorun kombinasyonlarına göre birim güç başına düşen ağırlık ve hacim değerleri, arıza oluşma sıklığı, bakım tutumu ve operasyonel kolaylık açısından daha kullanışlıdır. Ancak, yüksek yakıt maliyetleri sebebiyle ticari gemilerde kullanımları sınırlıdır. Günümüzde ana tahrik sistemleri için dizel motorların kullanımı daha yaygın olsa da, gaz türbini motorları bazı donanma gemilerinde kullanılabilmektedir. Dizel motorların ise yüksek yakıt verimi, geniş uygulama yelpazesi ve yüksek tork değerleri gibi avantajları, bu motorların son yüz yıldaki modern medeniyetin gelişmesinde önemli bir rol oynamasını sağlamıştır. Bakım bir cihazı, parçayı veya nesneyi istenilen seviyeye getirmek üzere yapılan falliyetlere denir. Bakım Tutum Mühendisliği cihazın veya sistemin çalıştığı süre boyunca etkin şekilde bakı desteği sağlanması maksadıyla, bakım kavramlarının oluşturulması, kriterlerin ve teknik isterlerin belirlenmesi ile bunların cihaz veya sisstem ömrü boyunca idame ettirilmesi işlemleridir. Dizel motor üzerinde uygulanan planlı bakımlar incelecektir. Gemi Dizel Motor yapısı, işlevi, bakım yöntemleri, kullanılan yakıt ve yağ bilgileri hakkında bilgi toplanıp, gemi motorlarına yapılan planlı bakımlar ve bunların maliyete etkisi incelenecek, bu bilgiler ışığında bakım sistemi kullanılan malzemeler ve malzemelerin maliyete etkisi azında incelenip alınacak önlemler belirlenecektir. ABSTRACT In this study, it is aimed to have information about the general structure of the ship's main engines by examining the maintenance, to have information about the maintenance sisstems used, to examine the maintenance costs and to make the necessary improvement studies in order to develop the maintenance sisstem. As a result of the studies to be done, the maintenance methods used on the ships will be investigated and their effects on the maintenance/operation of the ship's main engines will be determined. Implementable development studies on maintenance methods will be revealed. It is the duty of the main propulsion sisstem to provide the necessary thrust for the ship to move. Among the components of this sisstem are the main propulsion engine or engines, the parts that transmit the power produced by the engine to the propeller, and the propeller that provides the movement of the ship. The main machines used in ships can be grouped under two headings; these are gas turbines and diesel engines. Gas turbines, which became popular during the Second World War when they were used in warships, are more useful in terms of weight and volume values per unit power, frequency of failure, maintenance attitude and operational convenience compared to the diesel engine for the ship main propulsion machine and the combination of these two engines. However, their use in commercial ships is limited due to high fuel costs. Gas turbine engines can be used on some navy ships, although diesel engines are more common today for main propulsion sisstems. The advantages of diesel engines such as high fuel efficiency, wide application range and high torque values have enabled these engines to play an important role in the development of modern civilization in the last century. Maintenance is the activities performed to bring a device, part or object to the desired level. Maintenance Attitude Engineering is the process of establishing maintenance concepts, determining criteria and technical requirements, and maintaining them throughout the life of the device or sisstem in order to provide effective maintenance support during the operation of the device or sisstem. Planned maintenance on diesel engine will be examined. Information about the structure, function, maintenance methods, fuel and oil used will be collected, the planned maintenance of the ship engines and their effect on the cost will be examined. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Dizel motor, Gaz türbini, Bakım yönetim sistemi, Planlı bakım, İş emri, İş talebi. en_EN
dc.subject Diesel engine, Gas turbine, Maintenance management sisstem, Scheduled maintenance, Work order, Work request. en_EN
dc.title GEMİ ANA MAKİNELERİ VE BAKIM TEKNİKLERİ en_EN
dc.title.alternative SHIP MOTORS AND MAINTENANCE TECHNIQUES en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account