Karabuk University

İş Motivasyonu ve Örgütsel Bağlılık: Seyahat Acentası Çalışanları Üzerine Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author KARA, YUNUS EMRE
dc.date.accessioned 2023-08-22T08:17:32Z
dc.date.available 2023-08-22T08:17:32Z
dc.date.issued 2023-07-17
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2895
dc.description.abstract ÖZ Emek yoğun bir sektör olan turizm sektöründeki en önemli kaynak, insan unsurudur. Bu kaynağın, işe olan ilgisi ve örgütsel bağlılığı, işletmelerin sürdürülebilir başarısının temel taşlarından biri olarak kabul edilmektedir. Bu önemden hareketle seyahat acentaları, yoğun rekabet ortamında başarılı olmak için çalışanlarının davranışlarını anlamak, temellendirmek ve yönlendirmek zorundadırlar. Dolayısıyla bu zorunluluk, çalışanların iş motivasyonunun örgütsel bağlılığa olan olası etkisinin tespitini önemli hale getirmektedir. Bu çerçevede bu çalışmanın amacı İstanbul ilinde faaliyet gösteren A grubu seyahat acentasında çalışanların iş motivasyonunun örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir. Nicel araştırma deseninin benimsenmiş olduğu bu çalışmada veriler Ocak-Nisan 2023 döneminde olmak üzere İstanbul ilinde faaliyet gösteren A grubu seyahat acentası çalışanlarından kolayda örneklem yöntemi kapsamında yüz yüze anket tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler üzerinden yapılan analizler sonucunda, iş motivasyonunun örgütsel bağlılık üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışma, iş motivasyonu ve örgütsel bağlılık ilişkisini anlamak ve acenta çalışanlarının performansını arttırmak için önemli bir katkı sunmaktadır.   ABSTRACT The tourism sector, being labor-intensive, recognizes the most crucial resource as the human factor. The interest and organizational commitment of this resource are considered fundamental cornerstones for sustainable success in enterprises. Stemming from this significance, travel agencies, operating in a highly competitive environment, are compelled to comprehend, substantiate, and guide their employees' behaviors. Consequently, this necessity underscores the importance of identifying the potential impact of employee job motivation on organizational commitment. Within this framework, the aim of this study is to determine the influence of job motivation on organizational commitment among employees of A-group travel agencies operating in Istanbul. Employing a quantitative research design, data for this study were collected through face-to-face surveys conducted from January to April 2023 among employees of A-group travel agencies operating in Istanbul, using a convenience sampling method. As a result of the analyses performed on the collected data, it has been determined that job motivation has a positive effect on organizational commitment. This study contributes significantly to understanding the relationship between job motivation and organizational commitment, providing valuable insights for enhancing the performance of agency employees. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject İş Motivasyonu; Örgütsel Bağlılık, Turizm Sektörü, Seyahat Acentaları, İstanbul en_EN
dc.subject Job Motivation; Organizational Commitment; Tourism Industry; Travel Agencies; Istanbul. en_EN
dc.title İş Motivasyonu ve Örgütsel Bağlılık: Seyahat Acentası Çalışanları Üzerine Bir Araştırma en_EN
dc.title.alternative Job Motivation and Organizational Commitment: A Study on Travel Agency Employees en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account