Karabuk University

The Impact Of Using Technology On Learning Speaking English As A Second Language During COVID-19

Show simple item record

dc.contributor.author ALMAHAMAD, HALEEMAH
dc.date.accessioned 2023-08-22T09:06:58Z
dc.date.available 2023-08-22T09:06:58Z
dc.date.issued 2023-08-01
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2898
dc.description.abstract ABSTRACT The study employed a quantitative research design to investigate the impact of technology on learning speaking English as a second language during COVID-19. The participants in this study were 50 students from department of English language and literature at Karabük University who had attended an online speaking lecture due to the pandemic. Data was collected through questionnaires administered via Google Forms to ascertain the students' opinions. The results indicated that 70.29% of the English as a Foreign Language (EFL) students rated the online speaking lectures as "good enough." This suggests that the challenges associated with online speaking courses were minimal, and the availability of online resources positively contributed to the improvement of speaking skills among Karabük University students. Therefore, it can be concluded that utilizing technology during COVID-19 sufficiently enhances learners' English-speaking abilities. The overall assessment of the three components of learning preparation, learning process, and learning evaluation resulted in a satisfactory percentage of 70.29%. This finding serves as the basis for the conclusion that the impact of employing technology on learning speaking English as a second language during COVID-19 is significant and can be deemed as a good enough rate of improvement.   ÖZ (ABSTRACT IN TURKISH) Çalışma, COVID-19 sürecinde İngilizce konuşma öğrenimi üzerinde teknolojinin etkisini araştırmak için nicel araştırma tasarımını kullanmıştır. Çalışmanın katılımcıları, pandemi nedeniyle çevrimiçi bir konuşma dersine katılan Karabük Üniversitesi'nde İngiliz Dili ana dalı öğrencilerinden oluşmaktadır. Veriler, öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla Google Formlar aracılığıyla anketlerle toplanmıştır. Sonuçlar, Yabancı Dil Olarak İngilizce (EFL) öğrencilerinin %70.29'inin çevrimiçi konuşma derslerini "yeterince iyi" olarak değerlendirdiğini göstermektedir. Bu, çevrimiçi konuşma kurslarıyla ilişkili zorlukların minimal olduğunu ve çevrimiçi kaynakların mevcudiyetinin Karabük Üniversitesi öğrencilerinin konuşma becerilerinin gelişimine olumlu katkıda bulunduğunu göstermektedir. Bu nedenle, COVID-19 sürecinde teknolojinin kullanılması, öğrencilerin İngilizce konuşma becerilerini yeterince geliştirdiği sonucuna varılabilir. Öğrenme hazırlığı, öğrenme süreci ve öğrenme değerlendirmesi gibi üç bileşenin genel değerlendirmesi, %70,29'luk tatmin edici bir yüzde ile sonuçlanmıştır. Bu bulgu, teknolojinin COVID-19 sürecinde ikinci dil olarak İngilizce konuşma öğreniminde kullanımının etkisinin önemli olduğu ve iyileşme açısından yeterli bir oran olarak değerlendirilebileceği sonucunun temelini oluşturmaktadır. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject EFL Students' Perceptions; Online Learning; Speaking Skills; COVID-19 en_EN
dc.subject EFL Öğrencilerinin Algıları; Çevrimiçi Öğrenme; Konuşma Becerileri; COVID-19 en_EN
dc.title The Impact Of Using Technology On Learning Speaking English As A Second Language During COVID-19 en_EN
dc.title.alternative COVID-19 Sırasında Teknolojiyi Kullanmanın İkinci Dil Olarak İngilizce Konuşmayı Öğrenmeye Etkisi en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account