Karabuk University

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK ALGILARININ SPORDA SOSYAL BÜTÜNLEŞMEYE ETKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author ASLAN, ELİF
dc.date.accessioned 2023-08-22T13:47:22Z
dc.date.available 2023-08-22T13:47:22Z
dc.date.issued 2023-07
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2906
dc.description.abstract ÖZET Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının çok kültürlülük algılarının sporda sosyal bütünleşmeye etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışma grubu 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Bartın ve Karabük Üniversiteleri’nde öğrenim öğren spor bilimleri öğrencileri oluşturmaktadır.Eğitimin bir parçasını oluşturan beden eğitimi, fiziki yolla yapılan bedensel aktiviteler bütünüdür. Hareket ve eylemler yoluyla gelişime öncelik sağlar (İmamoğlu, 1991).Beden eğitimi, kişinin temelde var olan karakterini, fiziksel özelliklerini ve yeteneklerini keşfetmesini sağlar (Özbek, 1999). Beden eğitimi ve spor öğretmenleri bu yeteneklerin ortaya çıkarılmasında büyük rol oynamaktadır. Kişiye yön gösteren beden eğitimi öğretmenleri fiziksel uygunluk öğelerine ve sinir kas sistemine göre programlama yapar. Beden eğitimi, eğitimin bir parçası olduğu gibi, eğitimin amaçladığı hedeflere ulaşmak içinde kontrollü ve sistematik yönüyle hareket eder (Özyiğit, 1991). Farklı dinler, birbirinden farklı kültürlerinde içinde bulunduğu gruplarda çokkültürlülük algısı önem arz eder. Beden eğitimi öğretmenleri bu konuda sınıfın fiziki düzeni olduğu gibi ahlaki ve duyuşsal düzeni de sağlaması gerekir. ABSTRACT The aim of this research is to determine the effect of multiculturalism perceptions of physical education and sports teacher candidates on social integration in sports. The study group of the research was determined by convenience sampling method. The study group consists of sports science students studying at Bartın and Karabük Universities in the 2022-2023 academic year. Physical education, which is a part of education, is the whole of physical activities done physically. It prioritizes development through movement and actions (İmamoğlu, 1991). Physical education enables the person to discover his basic character, physical characteristics and abilities (Özbek, 1999). Physical education and sports teachers play a major role in revealing these abilities. Physical education teachers who guide the person make programming according to the physical fitness elements and the nervous muscle system. Physical education, as it is a part of education, acts in a controlled and systematic way in order to achieve the aims of education (Özyiğit, 1991). The perception of multiculturalism is important in the groups in which they belong to different religions and different cultures. Physical education teachers need to provide moral and emotional order as well as the physical order of the classroom. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Beden eğitimi, Çok kültürlülük, Sosyal bütünleşme en_EN
dc.subject Physical education, Multiculturalism, Social integration en_EN
dc.title BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK ALGILARININ SPORDA SOSYAL BÜTÜNLEŞMEYE ETKİSİ en_EN
dc.title.alternative THE EFFECT OF MULTICULTURALISM PERCEPTIONS OF PHYSICAL EDUCATION TEACHER CANDIDATES ON SOCIAL INTEGRATION IN SPORTS en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account