Karabuk University

Üniversite Öğrencilerinin İslami Finansal Okuryazarlığı Üzerine Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author KOHISTANI, MUHAMMAD NOMAN
dc.date.accessioned 2023-09-08T13:34:51Z
dc.date.available 2023-09-08T13:34:51Z
dc.date.issued 2023-08-29
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2969
dc.description.abstract ÖZ Araştırma, üniversite öğrencilerinde İslami finansal okuryazarlık kültürünü ve bu kültürün oluşumunda etkili olan faktörlerin incelemesini amaçlamıştır. Bu kapsamda Nur Esra BEKERECİ (2018) tarafından hazırlanmış “İslam Finansal Okuryazarlık Ölçeği” Karabuk Üniversitesi’nda eğitim gören İşletme, Aktüerya, İktisat, Halk İlişkiler, Uluslararası Ticaret ve Finansman birinci öğretim ve ikinci öğretim düzeylerinde lisans eğitimine devam eden ve tesadüfi yöntemle tespit edilmiş 344 kişiden oluşan örnekleme google form üzerinden anket metoduyla ilişkisel taraması yapılmıştır. Araştırma sonucunda islami okuryazarlık alt kategoriler açısından en yüksek puanın ilişkilendirildiği boyut dindarlık olup, ortalama 3,59±0,595 puan olarak tespit edilmiştir. En düşük puanı gösteren boyut ise 2,71±0,932 puan ortalamasıyla çaresizlik boyutudur. Finansal uygulama ve inanç eğilimi arasında pozitif yönde orta düzeyde, çaresizlik ile inanç eğilimi ve finansal uygulama arasında pozitif yönde düşük düzeyde, dindarlık ile inanç eğilimi, finansal uygulama ve çaresizlik arasında pozitif yönde düşük-orta düzeyde, finansal tatmin ile inanç eğilimi, finansal uygulama, çaresizlik ve dindarlık arasında pozitif yönde düşük düzeyde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki belirlenmiştir. Sonuç olarak finansal okuryazarlık bilgisinin toplamda artış düzeyi alt kategorilerideki artışa bağlı olmakla birlikte farkındalık düzeyinin artışıyla ilgili olduğu tespit edilmiştir. ABSTRACT The aim of this research was to examine the Islamic financial literacy culture among university students and identify the factors influencing its formation. To accomplish this, the "Islamic Financial Literacy Scale" developed by Nur Esra BEKERECİ (2018) was administered to a sample of 344 undergraduate students studying Business, International Relations, Economics, Public Relations, International Trade, and Finance at Karabuk University, selected through a random sampling method from both the first and second shift programs. The survey was conducted via a Google Form questionnaire. The research findings revealed that the dimension associated with the highest score in terms of Islamic literacy sub-categories was religiosity, with an average score of 3.59±0.595. The dimension indicating the lowest score was helplessness, with an average score of 2.71±0.932. Statistically significant relationships were observed between financial practice and belief inclination, showing a moderate positive correlation. There was a low positive correlation between belief inclination and helplessness, as well as between financial practice and helplessness. A low to moderate positive correlation was found between religiosity and belief inclination, financial practice, and helplessness. Additionally, a low positive correlation was identified between financial satisfaction and belief inclination, financial practice, helplessness, and religiosity. In conclusion, it was determined that the overall increase in financial literacy knowledge is associated with the increase in sub-category scores and is related to the level of awareness. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Finansal Okuryazarlık; Finansal Tercihler; İslami Finans en_EN
dc.subject Financial Literacy; Financial Preferences; Islamic Finance en_EN
dc.title Üniversite Öğrencilerinin İslami Finansal Okuryazarlığı Üzerine Bir Araştırma en_EN
dc.title.alternative A Research On The Islamic Financial Literacy Of University Students en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account