Karabuk University

SPOR TURİZMİ HİZMETİ VEREN OTELLERDEKİ HİZMET KALİTESİ VE BAŞARI MOTİVASYONU İLİŞKİSİ: KADIN FUTBOLCULAR ÖRNEĞİ

Show simple item record

dc.contributor.author GÖLGELEYEN, HABİBE
dc.date.accessioned 2023-09-26T11:26:11Z
dc.date.available 2023-09-26T11:26:11Z
dc.date.issued 2023-08
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3004
dc.description.abstract ÖZET Bu çalışma, kadın futbolcuların kamp dönemlerinde konakladıkları otellerden aldıkları hizmetin kalitesi ile başarı motivasyonları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 Turkcell Kadın Futbol Süper Ligi’nde yer alan takımlar arasından sezon öncesi hazırlık kampı gerçekleştiren 98 gönüllü Türk kadın futbolcu oluşturmaktadır. Katılımcıların demografik bilgilerini saptamak amacı ile araştırmacı tarafından hazırlanan 7 soruluk “Kişisel Bilgi Formu”, spor turizmi hizmeti veren işletmelerin hizmet kalitelerini belirlemek amacıyla Osmanoğlu ve ark (2017) tarafından geliştirilen “Spor Turizmi Hizmet Kalitesi Ölçeği” ve sporcuların başarı motivasyon düzeylerini belirlemek amacıyla ise Willis (1982) tarafından geliştirilen ve Tiryaki ve Gödelek (1997) tarafından Türkçeye uyarlanan “Spora Özgü Başarı Motivasyonu Ölçeği” kullanılmıştır. Tüm analizler için anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak belirlenmiş ve normallik analizi için Skewness ve Kurtosis değeri dikkate alınmıştır. Araştırmaya katılan kadın futbolcuların kişisel bilgileri için tanımlayıcı istatistiksel analizler yapılarak frekans (n) ve yüzde (%) değerleri hesaplanmıştır. Veriler normal dağıldığından parametrik testler uygulanmıştır. İkili gruplar için t-testi, üç ve daha fazla sayıdaki gruplar için One Way Anova testi ve Spor Turizmi Hizmet Kalitesi Ölçeği ile Spora Özgü Başarı Motivasyonu Ölçeği’nin alt boyutları arasındaki ilişki Pearson Korelasyon analizi ile test edilmiştir. Sonuç olarak Spor Turizmi Hizmet Kalitesi Ölçeği’nin oda alt boyutu ve millilik değişkeni arasında ve ölçeğin tüm alt boyutları ile kamp yapılan otel sınıfı değişkeni arasında anlamlı bir fark tespit edilirken diğer bağımsız değişkenler ile alt boyutlar arasında ilişki ve anlamlı fark tespit edilmemiştir. Çalışmamız sonucunda yıldız sistemine göre 5 yıldızlı otellerde kamp yapan sporcuların diğer otellerde kamp yapan sporculara göre hizmet kalitesi algıları daha yüksek çıkmıştır. Bu durumun yıldız sayısı fazla olan otel işletmelerinde sunulan hizmet kalitesinin diğer otel işletmelerine göre daha yüksek standartta olmasından kaynaklandığı söylenebilir. Buradan hareketle kadın futbol takımlarının kamp için konakladıkları otellerin sundukları hizmet kalitensin yıldız sayısı fazla olan otellerin sunduğu hizmet kalitesine yakın olmasına özen gösterilebilir. ABSTRACT This study was carried out to determine the relationship between the quality of the service received from the hotels where the female football players stayed during the camp period and their motivation for success. The research was conducted with the relational screening model, one of the general screening models. The study group of the research consists of 98 volunteer Turkish women footballers who conducted a pre-season preparation camp among the teams participating in the 2022-2023 Turkcell Women's Football Super League A 7-question “Personal Information Form” prepared by the researcher in order to determine the demographic information of the participants, the “82 Tourism Service Quality Scale” developed by Osmanoglu et al. (2017) to determine the service quality of enterprises providing sports tourism services, and the “Sports-Specific Success Motivation Scale” developed by Willis (1982) and adapted into Turkish by Tiryaki and Gödelek (1997) were used to determine the success motivation levels of the female footballers. The significance level was determined as p<0.05 for all analyses, and the skewness and kurtosis values were taken into account for the normality analysis. Frequency (n) and percentage (%) values were calculated by performing descriptive statistical analyses for the personal information of the female football players participating in the research. Since the data are normally distributed, parametric tests were applied. The relationship between the t-test for binary groups, the One Way Anova test for groups with three or more variables, and the sub-dimensions of the Sports Tourism Service Quality Scale and the Sports-Specific Achievement Motivation Scale was tested using pearson correlation analysis. As a result, a significant difference was found between all sub-dimensions of the sports tourism service quality scale and the camping hotel class variable, while no significant difference was found between the other independent variables and the sub-dimensions. As a result of our study, the service quality perceptions of the athletes camping in 5-star hotels according to the star system were highher than the athletes camping in other hotels. It can be said that this situation is due to the higher standard of service quality offered in hotel businesses with more stars than other hotel businesses. From this point of view, care can be taken to ensure that the service quality offered by the hotels where the women’s football teams stay fort he camp is close to the service quality offered by the hotels with more stars. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Spor turizmi, hizmet kalitesi, motivasyon, kadın futbolu en_EN
dc.subject Sports tourism, service quality, motivation, women's football en_EN
dc.title SPOR TURİZMİ HİZMETİ VEREN OTELLERDEKİ HİZMET KALİTESİ VE BAŞARI MOTİVASYONU İLİŞKİSİ: KADIN FUTBOLCULAR ÖRNEĞİ en_EN
dc.title.alternative THE RELATIONSHIP BETWEEN SERVICE QUALITY AND SUCCESS MOTIVATION IN HOTELS PROVIDING SPORTS TOURISM SERVICES: THE CASE OF WOMEN FOOTBALLERS en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account