Karabuk University

ÇARPIŞMAYA DAYANIKLI BELLEK MODÜLÜNÜN MEKANİK ANALİZ ÇALIŞMASI

Show simple item record

dc.contributor.author KANDEMİR, UĞUR
dc.date.accessioned 2024-02-07T07:03:52Z
dc.date.available 2024-02-07T07:03:52Z
dc.date.issued 2023-11
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3225
dc.description.abstract ÖZET Bu çalışmada, hava araçları için çarpışmaya dayanıklı bellek modülü tasarlanmış ve EUROCAE ED112 standardına uyum göstermesi için mekanik analizler yapılmıştır. Çalışmanın ilk aşamasında, ANSYS Spaceclaim programı kullanılarak hafıza modülünün katı modellemesi yapılmış ve sonra ANSYS programında dinamik ve statik analizleri gerçekleştirilmiştir. Kesme ve Çekme Testi analizlerinde, “ANSYS WORKBENCH 2023 R2 Static Structural” modülü kullanılarak model üzerine 26689 N üç yönde yük uygulanmış ve sonuç incelenmiştir. Plastik deformasyon oluşmamış, deformasyonlar elastik bölgede kalmıştır. Gerilmeler titanyumun 1092 MPa değerinin çok altında kaldığı görülmüştür. Dinamik analizde, “ANSYS WORKBENCH 2023 R2 Transient structural” modülü kullanılarak darbe şoku analizi yapılmıştır. Derbe şok testi 3400 g şok değeri 6.5 ms boyunca uygulanmıştır. Bağlantı ayaklarında meydana gelen çok yüksek gerilmeler, bağlantı ayaklarının koptuğunu ve böylelikle modülün daha az zarar göreceği değerlendirilmiştir. Statik Ezilme analizinde, “ANSYS WORKBENCH 2023 R2 Static Structural” modülü kullanılarak model üzerine 22250 N yük uygulanmış ve sonuç incelenmiştir. Maksimum gerilme 430 MPa olup sadece gövde üzerinde temas yüzeyinde meydana gelmiştir. Toplam yerdeğiştirme 0.5 mm olarak sadece gövde üzerinde temas yüzeyinde ölçülmüştür. Derin Deniz Basıncı analizinde, “ANSYS WORKBENCH 2023 R2 Static Structural” modülü kullanılarak model üzerine 60 MPa basınç uygulanmış ve sonuç incelenmiştir. Maksimum gerilme 680 MPa seviyesinde kaldığı görülmüştür. Bu gerilme değeri civataların 900 MPa ve titanyumun 1092 MPa kopma değerinin altında kaldığından plastik bir deformasyona sebep olmamıştır.   ABSTRACT In this study, a crash-survival memory module for aircraft was designed and mechanical analyses were performed to comply with the EUROCAE ED112 standard. In the first stage of the study, solid modeling of the memory module was made using the ANSYS Spaceclaim program, and then dynamic and static analysis were performed in the ANSYS program. In the Shear and Tensile Test analyses, a load of 26689N in three directions was applied to the model using the "ANSYS WORKBENCH 2023 R2 Static Structural" module and the result was examined. No plastic deformation occurred and the deformations remained in the elastic region. It was observed that the stresses remained well below the 1092 MPa value of titanium. In the dynamic analysis, impact shock analysis was performed using the "ANSYS WORKBENCH 2023 R2 Transient structural" module. Derbe shock test: 3400 g shock value was applied for 6.5 ms. It has been evaluated that very high stresses occurring in the connection legs cause the connection legs to break and thus the module will be less damaged. In the Static Crush analysis, a load of 22250 N was applied to the model using the "ANSYS WORKBENCH 2023 R2 Static Structural" module and the result was examined. The maximum stress was 430 MPa and occurred only on the contact surface on the body. The total displacement of 0.5 mm was measured only at the contact surface on the body. In the Deep-Sea Pressure analysis, a pressure of 60 MPa was applied to the model using the "ANSYS WORKBENCH 2023 R2 Static Structural" module and the result was examined. It was observed that the maximum stress remained at 680 MPa. Since this stress value was well below the 900 MPa breaking value of the bolts and the 1092 MPa tensile strengthof titanium, it did not cause any plastic deformation. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject ED-112, Çarpışmaya dayanıklı bellek modülü, Dinamik analiz, Statik analiz, Darbe şoku, Sonlu elemanlar metodu en_EN
dc.subject ED-112, Crash-protected, Dynamic analysis, Static analysis, Impact shock, Finite element method en_EN
dc.title ÇARPIŞMAYA DAYANIKLI BELLEK MODÜLÜNÜN MEKANİK ANALİZ ÇALIŞMASI en_EN
dc.title.alternative MECHANICAL ANALYSIS STUDY OF THE CRASH PROTECTED MEMORY MODULE en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account