Karabuk University

İş Turizmi Kapsamında Seyahat Gerçekleştiren Turistlerin Memnuniyetinin, Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author ESEN, BARIŞ
dc.date.accessioned 2024-02-09T13:53:39Z
dc.date.available 2024-02-09T13:53:39Z
dc.date.issued 2024-01-18
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3230
dc.description.abstract ÖZ İş amacıyla seyahat gerçekleştiren turistlere hizmet vermekte olan otel işletmeleri için tüketici davranışı kapsamında memnuniyet araştırmaları, oldukça önemli çıktılar olarak görülebilir. Gerçekleşen konaklamanın neticesindeki memnuniyet durumunun, aynı bölgede konaklama gerçekleştirecek olan kişilere tavsiye etme, tekrar ziyaret etme ve sosyal medyada paylaşım niyetleri üzerinde önemli etkisinin bulunduğu düşünülmektedir. İş turizmine katılan turistlerin taleplerinin doğru yönetilemediğinde memnuniyetsizlik durumuna ve bunun sonuçlarına dikkat çekilmektedir. Bu nedenle iş turizmine katılım sağlayan turistlerin görüşleri dikkate alınması gereken önemli bir durumdur. Bu düşünceden hareketle tasarlanan bu araştırmada Türkiye’de daha çok sanayi alanında potansiyel bir güce sahip olduğu bilinen Zonguldak şehrinde bulunan otel işletmelerinde iş turizm bağlamında konaklama hizmeti alan turistlerin memnuniyetinin tavsiye etme, tekrar ziyaret etme paylaşım niyetleri üzerine etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında 697 katılımcıya Kasım-Aralık 2021 döneminde anket uygulanmıştır. Anket verilerinin analizi sonucunda iş turizminde konaklama memnuniyetinin tavsiye etme ve sosyal medyada paylaşım niyeti üzerinde etkili olduğu, tekrar ziyaret etme niyetini ise etkilemediği tespit edilmiştir. ABSTRACT Satisfaction research within the scope of consumer behavior can be seen as very important outputs for hotel businesses that serve tourists traveling for business purposes. It is thought that the satisfaction level as a result of the accommodation has a significant impact on the intention to recommend it to people who will stay in the same region, to revisit it and to share it on social media. Attention is drawn to the dissatisfaction and consequences of tourists participating in business tourism when their demands cannot be managed correctly. For this reason, the opinions of tourists participating in business tourism are important to take into account. In this research designed with this idea in mind, it is aimed to reveal the effect of satisfaction of tourists who receive accommodation services in the context of business tourism in hotel establishments in Zonguldak, which is known to have a potential power in the field of industry in Turkey, on their intention to recommend, revisit and share. Within the scope of the research, a survey was administered to 697 participants between November and December 2021. As a result of the analysis of the survey data, it was determined that accommodation satisfaction in business tourism had an impact on the intention to recommend and share on social media, but did not affect the intention to revisit. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject İş Turizmi; Konaklama Memnuniyeti; Tavsiye Etme Niyeti; Tekrar Ziyaret Etme Niyeti; Sosyal Medyada Paylaşım Niyeti; Zonguldak en_EN
dc.title İş Turizmi Kapsamında Seyahat Gerçekleştiren Turistlerin Memnuniyetinin, Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi en_EN
dc.title.alternative The Effect of Satisfaction on Revisit Intention of Tourists Traveling within the Scope of Business Tourism en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account