Karabuk University

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARDA TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI İLE POSTÜR, DENGE VE KAS KUVVETİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author ORUNBAYEV, AGABEK
dc.date.accessioned 2024-02-19T09:05:24Z
dc.date.available 2024-02-19T09:05:24Z
dc.date.issued 2024-02
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3239
dc.description.abstract ÖZET Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönemdeki çocuklarda teknoloji bağımlılığı ile postür, denge ve kas kuvveti arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmaya Anaokulundaki sağlıklı 4-6 yaş (kız: 30, erkek: 26, yaş ortalaması) arasında olan toplamda 56 çocuk dahil edildi. Araştırmaya katılan çocukların demografik bilgileri kaydedildi. Teknolojik cihazları kullanan çocuklar için kullanım süreleri ve sıklığını ölçen Çocuklar için Problemli Teknoloji Kullanımı Ölçeği (ÇPTKÖ) kullanıldı. Tüm çocuklar New York Postür Değerlendirme Ölçeği (NYPDÖ), Modifiye Yıldız Denge Testi (YDT) ve kas kuvveti için izometrik dijital el dinamometresi ile değerlendirildi. Okul öncesi dönemdeki çocukların problemli teknoloji kullanımı düzeyinin orta düzeyde olduğu bulunmuştur. 4-6 yaş arası çocukların Problemli teknoloji kullanımı Ölçeği ile NYPDÖ puanları arasında orta düzeyde negatif bir ilişki (r=-0,540, p<,01) bulundu. Ayrıca ÇPTKÖ ile Modifiye Yıldız Denge Testi sonuçları arasında da orta düzeyde negatif bir ilişki (r=-0,318, p<0,017) belirlendi. Son olarak problemli teknoloji kullanımı ile kas kuvveti arasındaki ilişki incelendiğinde sağ ve sol kalça ekstansörleri ve sol diz fleksörleri arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki (sağ kalça ekstansör: r=0,318, p<0,017; sol kalça ekstansör: r=0,381, p<0,004; sol diz fleksör: r=0,324, p<0,015) tespit edildi. Çalışmamız sonucunda çocukların problemli teknoloji kullanımı düzeyinin oldukça geniş bir aralıkta değişebileceği çocukların problemli teknoloji kullanımı düzeyi arttıkça postürün bozulduğu, denge becerilerini önemli ölçüde olumsuz etkilediği ve teknoloji bağımlılığı ile kas kuvveti arasında pozitif bir ilişki olarak bulunmuştur. ABSTRACT The aim of this study is to evaluate the relationship between technology addiction and posture, balance and muscle strength in preschool children. A total of 56 healthy kindergarten children aged between 4 and 6 years (girls: 30, boys: 26, average age) were included in the study. Demographic information of the children participating in the study was recorded. The Problematic Technology Use Scale for Young Children (PTUS-YC), which measures the duration and frequency of use of technological devices, was used. All children were evaluated with the New York Posture Scale (NYPS), Modified Star Balance Test (SBT) and isometric hand dynamometer for muscle strength. It was found that the level of problematic technology use of preschool children was at a moderate level. A moderate negative relationship (r=-0.540, p<.01) was found between the PTUS-YC and NYPS scores of children aged 4-6 years. Additionally a moderate negative relationship (r=-0.318, p<0.017) was determined between the PTUS-YC and Modified Y Balance Test results. Finally when the relationship between problematic technology use and muscle strength was examined a moderate positive relationship was found between the right and left hip extensors and the left knee flexors (right hip extensor: r=0.318, p<0.017; left hip extensor: r=0.381, p<0.004).; left knee flexor: r=0.324, p<0.015) was detected. As a result of our study, it was found that the level of children's problematic technology use can vary within a wide range, as the level of children's problematic technology use increases, their posture scores decrease, their balance skills are significantly negatively affected and contrary to the expectations in the literature, there is a positive relationship between technology addiction and muscle strength. As a result of our study, it was found that the level of problematic technology use of children can vary within a wide range, that as the level of problematic technology use of children increases, posture deteriorates, balance skills are significantly negatively affected, and there is a positive relationship between technology addiction and muscle strength. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Okul öncesi dönem, Teknoloji bağımlılığı, Postür, Denge, Kas kuvveti. en_EN
dc.subject Preschool, Technology addiction, Posture, Balance, Muscle strength. en_EN
dc.title OKUL ÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARDA TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI İLE POSTÜR, DENGE VE KAS KUVVETİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ en_EN
dc.title.alternative INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN TECHNOLOGY ADDICTION AND POSTURE, BALANCE AND MUSCLE STRENTH IN PRESCHOOL CHILDREN en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account