Karabuk University

Öğretmen Özerkliği İle Öğretmen Mesleki Öğrenmesi Arasındaki İlişki

Show simple item record

dc.contributor.author ÖZTÜRK DURSUN, Elif
dc.date.accessioned 2024-02-23T14:02:02Z
dc.date.available 2024-02-23T14:02:02Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3269
dc.description.abstract ÖZ Bu araştırmanın temel amacı, öğretmen özerkliği ile öğretmenlerin mesleki öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, ilişkisel tarama modeli ile tasarlanmıştır ve aynı zamanda yapısal eşitlik modeli uygulamalarından path analizi gerçekleştirilmiştir. Örneklem belirleme sürecinde, araştırma için 360 öğretmenin katılımı sağlanmıştır. Bu öğretmenler, basit tesadüfî örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Verilerin toplanmasında, Çolak ve Altınkurt (2017) 'un geliştirdiği "Öğretmen Özerkliği Ölçeği" ve Polatcan (2020) tarafından uyarlanan "Öğretmen Mesleki Öğrenme Etkinlikleri Ölçeği" kullanılmıştır. Veri analizi aşamasında, SPSS 25 ve Mplus 8.80 paket programları kullanılarak betimleyici istatistikler hesaplanmıştır. Ayrıca, verilerin ilişkilerini incelemek için Pearson korelasyon analizi ve öğretmen mesleki öğrenmesini etkileyen faktörleri belirlemek için çoklu doğrusal regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, öğretmenlerin özerkliklerine yönelik algıları oldukça yüksektir, bu da öğretmenlerin daha fazla kontrol ve karar verme yetkisine sahip olmayı tercih ettiklerini göstermektedir. Benzer şekilde, öğretmenlerin mesleki öğrenme etkinliklerine yönelik algıları da oldukça yüksektir, bu da öğretmenlerin sürekli olarak mesleki gelişimlerine yatırım yapmaya istekli olduklarını işaret etmektedir. En önemlisi, araştırma, öğretmen özerkliği ile öğretmenlerin mesleki öğrenmeleri arasında güçlü ve pozitif bir ilişkinin olduğunu açıkça göstermektedir. Bu, öğretmenlerin daha fazla özerklikleri olduğunda, aynı zamanda mesleki öğrenme etkinliklerine daha fazla katıldıkları ve bu etkinliklerden daha fazla fayda sağladıkları anlamına gelmektedir. Bu sonuçlar, eğitim sistemlerinin öğretmenlerin özerkliklerini desteklemesinin ve mesleki gelişimlerine odaklanmasının önemini vurgulamaktadır. Öğretmenlerin kendi öğrenmelerini yönlendirmeleri ve bu öğrenmeyi teşvik etmek, eğitim kalitesini artırmak için önemli bir adım olabilir. . ABSTRACT The main purpose of this research is to examine the relationship between teacher autonomy and teachers' professional learning. There search was designed with the relational survey model and at thesame time, path analysis from structural equation modelling applications was performed. 360 teachers participated in the sample determination process. These teachers were select edusing simple random sampling method. "Teacher AutonomyScale" developedby Çolak and Altınkurt (2017) and "Teacher Professional Learning Activities Scale" adaptedby Polatcan (2020) were used to collect the data. In the data analysis phase, descriptive statistics were calculate dusing SPSS 25 and Mplus 8.80 package programmes. Inaddition, Pearson correlation analysis was applied to examine the relationships of the data and multiple linear regression analysis was applied to determine the factor saffecting teacher professional learning. According to the results of thestudy, teachers' perceptions of their autonomy are quitehigh, which indicates that teachers prefer to have more control and decision-making authority. Similarly, teachers' perceptions of their professional learning activities are also quite high, indicating that teachers are willing to continuously invest in their professional development. Most importantly, there search clearly shows that there is a strong and positive relationship between teacher autonomy and teachers' professional learning. This means that when teachers have more autonomy, they are also more likely to engage in and benefit from professional learning activities. These results emphasise the importance of education systems supporting teachers' autonomy and focusing on their professional development. Empowering teachers to direct their own learning and encouraging this learning can be an important step to improve the quality of education. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Özerklik, Öğretmen Özerkliği, Mesleki Öğrenme, Öğretmen Mesleki Öğrenmesi en_EN
dc.title Öğretmen Özerkliği İle Öğretmen Mesleki Öğrenmesi Arasındaki İlişki en_EN
dc.title.alternative The Relationship Between Teacher Autonomy And Teacher Professional Learning en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account