Karabuk University

USER-GENERATED CONTENT-BASED EDUCATIONAL ECOSYSTEM IN THE METAVERSE

Show simple item record

dc.contributor.author QASIM, QASIM AHMED QASIM
dc.date.accessioned 2024-03-04T07:51:00Z
dc.date.available 2024-03-04T07:51:00Z
dc.date.issued 2024-01
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3318
dc.description.abstract ABSTRACT Establishing the right environment is essential to maximizing the learning experience, and changing classroom layouts has an impact on student performance[1]. The Metaverse, which uses virtual or augmented reality, is a digital space where users can interact with a computer-generated environment and other users in real time. Metaverse also can be utilized to create immersive and engaging learning environments for students. However, current metaverse solutions are limited in terms of flexibility and customization of the environments. In other words, they lack user-generated content (UGC), which provides more flexibility by increasing the number of possible environments and layout options. Therefore, this study proposes a framework that can provide UGC by allowing users to perform real-time geometry manipulation and procedural asset placement to generate multiple types of 3D virtual environments with a high number of variations. The framework employs geometry manipulation techniques, including mesh boolean operations and vertex displacement. It also allows procedural asset placement by interacting with a dynamic set of values depending on both the base environment and individual assets, each with its own set of interactions through the created UI. The framework also allows for dynamic lighting, such as the orientation of the sun and the location of each light point, to simulate the environment for different times of day, resulting in the creation of different 3D virtual experiences. The framework also provides the ability to implement custom functions for each mesh and offers the ability to save the current state of the virtual world, allowing users to share their creations with others. ÖZET Doğru ortamın oluşturulması, öğrenme deneyiminin en üst düzeye çıkarılması için çok önemlidir ve sınıf düzeninin değiştirilmesi öğrenci performansı üzerinde etkilidir[1]. Sanal veya artırılmış gerçeklik kullanan Metaverse, kullanıcıların bilgisayar tarafından oluşturulan bir ortamla ve diğer kullanıcılarla gerçek zamanlı olarak etkileşime girebildiği dijital bir ortamdır. Metaverse, öğrenciler için sürükleyici ve ilgi çekici öğrenme ortamları yaratmak için de kullanılabilir. Ancak mevcut metaverse çözümleri, ortamların esnekliği ve özelleştirilmesi açısından sınırlıdır. Başka bir deyişle, olası ortamların ve düzen seçeneklerinin sayısını artırarak daha fazla esneklik sağlayan kullanıcı tarafından oluşturulan içerikten (UGC) yoksundurlar. Bu nedenle, bu çalışma, kullanıcıların çok sayıda varyasyona sahip birden fazla 3B sanal ortam türü oluşturmak için gerçek zamanlı geometri manipülasyonu ve prosedürel varlık yerleştirme gerçekleştirmelerine olanak tanıyarak UGC sağlayabilen bir çerçeve önermektedir. Çerçeve, örgü boole (boolean) işlemleri ve tepe noktası yer değiştirme dahil olmak üzere geometri manipülasyon tekniklerini kullanmaktadır. Ayrıca, her biri oluşturulan kullanıcı arayüzü aracılığıyla kendi etkileşim kümesine sahip olan hem temel ortama hem de bireysel varlıklara bağlı olarak dinamik bir değer kümesiyle etkileşime girerek prosedürel varlık yerleştirmeye olanak sağlar. Çerçeve ayrıca güneşin yönü ve her bir ışık noktasının konumu gibi dinamik aydınlatmaya izin vererek günün farklı zamanlarında ortamı simüle eder ve farklı 3B sanal deneyimlerin yaratılmasını sağlar. Çerçeve ayrıca her bir ağ için özel işlevler uygulama yeteneği sağlar ve sanal dünyanın mevcut durumunu kaydetme olanağı sunarak kullanıcıların yarattıklarını başkalarıyla paylaşmalarına olanak tanır. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Virtual Reality, Metaverse, Algorithms and Computational Theory, Unreal Engine. en_EN
dc.subject Sanal Gerçeklik, Metaverse, Algoritmalar ve Hesaplama Kuramı, Unreal Engine. en_EN
dc.title USER-GENERATED CONTENT-BASED EDUCATIONAL ECOSYSTEM IN THE METAVERSE en_EN
dc.title.alternative METAVERSE DE KULLANICI TARAFINDAN ÜRETİLEN İÇERİK TABANLI EĞİTİM EKOSİSTEMİ en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account