Karabuk University

Okul Öncesi Dönemde Somut Olmayan Kültürel Mirasın Eğitsel ve Milli Oyunlarla Aktarımı Konusunda Öğretmen Görüşleri (Karabük İli Örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author SEZER, İBRAHİM
dc.date.accessioned 2024-07-17T11:21:05Z
dc.date.available 2024-07-17T11:21:05Z
dc.date.issued 2024-06-06
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3433
dc.description.abstract ÖZ Kültür, insanların tarihsel süreç içerisinde ortaya çıkardığı insanların düşünce biçimlerini, inançlarını, değerlerini, davranışlarını ve yaşam tarzlarını ifade eder. Kültürel miras ise toplumların sahip olduğu en önemli zenginlik değerlerinden biridir. Bir toplumun varlığı ve devamlılığı, kültürel mirasının gelecek kuşaklara aktarılmasıyla sağalabilir. Okul öncesi çağındaki çocukların yetiştirilmesi ve topluma aidiyet duygularını geliştirmesi konusunda, ebeveynlerin yanı sıra okul öncesi öğretmenlerine de önemli sorumluluklar düşmektedir. Okul öncesi öğretmenlerinin kültürel değerlere yönelik tutumları ve hazır bulunuşluk düzeyleri, kültür aktarımında hayati bir rol oynamaktadır. Çünkü eğitim-öğretim faaliyetleri, kültürün aktarımında ve bireylerin kültürel kimliklerinin oluşumunda kilit bir rol oynar. Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin eğitsel ve milli oyunlara yönelik tutumlarını ve bu tutumların kültür aktarımı üzerindeki etkilerini incelemektedir. Ayrıca, araştırma, eğitsel ve milli oyunların çocukların gelişim alanlarına olan etkisini ve okul öncesi eğitim programlarında nasıl kullanılabileceğini de değerlendirmektedir. Bu görüşlerin belirlenebilmesi için 2023-2024 eğitim-öğretim döneminde Karabük il merkezindeki okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan 126 okul öncesi öğretmenlerinden oluşan evrenden gönüllülük esasına göre belirlenmiş 95 örneklem ile anket çalışması yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, anket uygulaması yapılan öğretmenlerin, kültürel miras eğitiminin okul öncesi dönemde sunulabileceğini düşündükleri; Ayrıca okul öncesi dönemde somut olmayan kültürel mirasın nesilden nesile aktarımı “okul öncesi eğitim programı” kapsamında yapılan etkinliklerde geleneksel oyunlara yer vererek sağlanabileceği; Miras aktarımının sağlanabilmesi ve geleneksel oyunlarımızın unutulmaması için bu oyunlara yönelik öğretmenlerin hizmet içi etkinliklerle desteklemesi gerektiği ve öğretmenlerin kültürel miras aktarımına yönelik olumlu bir tutum sergiledikleri tespit edilmiştir.   ABSTRACT Culture refers to the ways of thinking, beliefs, values, behaviors and lifestyles of people that have emerged throughout the historical process. Cultural heritage is one of the most important wealth values of societies. The existence and continuity of a society can be ensured by transferring its cultural heritage to future generations. Preschool teachers, as well as parents, have important responsibilities in raising preschool children and developing their sense of belonging to society. Preschool teachers' attitudes towards cultural values and their readiness levels play a vital role in cultural transmission. Because education and training activities play a key role in the transmission of culture and the formation of individuals' cultural identities. The aim of the research is to examine the attitudes of preschool teachers towards educational and national games and the effects of these attitudes on cultural transmission. In addition, the research evaluates the impact of educational and national games on children's development areas and how they can be used in pre-school education programs.In order to determine these opinions, a survey was conducted with 95 samples determined on a voluntary basis from the universe of 126 pre-school teachers working in pre-school education institutions in Karabük city center in the 2023-2024 academic year. According to the findings of the research, the teachers who were surveyed thought that cultural heritage education could be offered in the preschool period; In addition, in the preschool period, the transfer of intangible cultural heritage from generation to generation can be achieved by including traditional games in the activities carried out within the scope of the "preschool education program"; It has been determined that in order to ensure the transfer of heritage and to ensure that our traditional games are not forgotten, teachers should support these games with in-service activities and that they have a positive attitude towards cultural heritage education. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Okul Öncesi, Eğitsel ve Milli Oyunlar, Kültürel Miras, Kültür Aktarımı en_EN
dc.subject Game; Traditional Game; Cultural Heritage; Teaching Through Games en_EN
dc.title Okul Öncesi Dönemde Somut Olmayan Kültürel Mirasın Eğitsel ve Milli Oyunlarla Aktarımı Konusunda Öğretmen Görüşleri (Karabük İli Örneği) en_EN
dc.title.alternative Teachers' Views on the Transfer of Intangible Cultural Heritage through Educational and National Games in Preschool Period (The Case of Karabük Province) en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account