Karabuk University

Feridun Oral ve Sara Şahinkanat’ın Çocuk Kitaplarının Değerler Eğitimi Açısından Karşılaştırılarak İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author TEMİZ, SEVDE
dc.date.accessioned 2024-07-17T13:00:01Z
dc.date.available 2024-07-17T13:00:01Z
dc.date.issued 2024-06-27
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3436
dc.description.abstract ÖZ Evrensel değerlerin önemi, gündelik ve iş hayatımızın her alanında karşımıza çıkmaktadır. Bu değerlerin kazanımının çok küçük yaşlarda başladığını baz alırsak, çocuğa okunan ya da çocuğun okuduğu kitapların, onun yaşam felsefesinin şekillenmesinde, değerleri özümsemesinde, vicdanlı ve sağduyulu bir birey olarak yetişmesindeki rolü paha biçilemez. Durum böyleyken, çocuklarımızın ilerideki yaşamına katkı sağlayacak çocuk edebiyatı yapıtlarının evrensel değerleri aktarmada üstlendiği rol birçok araştırmacının konusu olmuştur. Bu araştırmada, çocuk kitabı yazları olan Feridun Oral ve Sara Şahinkanat’ın eserlerindeki değerler karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Bu iki yazarın kitaplarının değerler bakımından karşılaştırmalı olarak daha önce incelenmemiş olması çalışmanın yeniliğini göstermektedir. Bu çalışma sürecinde nitel araştırma yöntemlerinden, içerik analizi tekniğine başvurulmuştur. Araştırmada her iki yazarın kitaplarının da evrensel değerlere uygun ve çocuklara bu değerleri aktarmak açısından zengin olduğu görülmüştür. Feridun ORAL'ın kitaplarında "Empati ve Duygusal Farkındalık" ile "Sevgi" kavramları daha fazla vurgulanırken, Sara Şahinkanat’ın çocuk kitaplarında en çok vurgulanan değerler ise; “sorumluluk – bağlılık”, “sevgi”, “saygı” ve “empati- duygusal farkındalık”tır. Sonuç olarak çocuk edebiyatı yapıtları değerleri aktarmada kilit rol üstlenmektedir. Günümüz çocuklarının maruz kaldığı sosyal medya ve internet çağının hızı, tüketim odaklı ve değerleri önemsemeyen bir toplum yetiştirirken, çocuk kitapları hayatı sindirerek, yavaş yavaş özümseyerek, evrensel değerlere uygun bireyler yetişmesine olanak sağlamaktadır.   ABSTRACT The importance of universal values affects every aspect of every day life. The acquisition of such values begins at an early age, and the significance of books in creating a child's philosophy of life, integrating values, and developing into a conscientious and sensible individual is quite valuable. The importance of children's literature in promoting universal value ideals and its impact on the future of children has been extensively studied by researchers. This study conducted a comparative analysis of the values included in the works of children's book authors Feridun Oral and Sara Şahinkanat. The lack of comparative analysis of the values in the writings of these two authors highlights the originality of this study. During this study, the content analysis approach, which is a qualitative research method, was employed. The study found that both authors' works align with values and effectively transmit these values to children. Feridun ORAL's books focus on "Empathy and Emotional Awareness" and "Love," whereas Sara Şahinkanat's children's books emphasize values like as “responsibility”, “commitment”, “love”, “respect”, “empathy”, and “emotional awareness”. Finaly, children's literature is crucial for transmitting values. Today's children are heavily influenced by the fast-paced nature of social media and the internet, which can lead to a society focused on consumption rather than values. Children's books provide a way for individuals to develop in alignment with values by absorbing and internalizing life experiences at a gradual pace. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Değer; Çocuk kitapları; Feridun Oral; Sara Şahinkanat en_EN
dc.subject Value; Children's books; Feridun Oral; Sara Şahinkanat en_EN
dc.title Feridun Oral ve Sara Şahinkanat’ın Çocuk Kitaplarının Değerler Eğitimi Açısından Karşılaştırılarak İncelenmesi en_EN
dc.title.alternative A Comparative Analysis of Feridun Oral and Sara Şahinkanat's Children's Books in terms of Values Education en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account