Karabuk University

Uluslararası Öğrencilerin Adaptasyonuna Odaklanan Oryantasyon Eğitim Programına Yönelik Bir İhtiyaç Analizi Çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author TEKİN, AYŞE
dc.date.accessioned 2024-07-17T14:12:33Z
dc.date.available 2024-07-17T14:12:33Z
dc.date.issued 2024-06-14
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3440
dc.description.abstract ÖZ Bu araştırma, uluslararası öğrencilerin adaptasyon süreçlerini desteklemek amacıyla geliştirilecek bir oryantasyon eğitim programına yönelik çok boyutlu bir ihtiyaç analizini gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Karma yöntem temel alınarak araştırma amacına ve araştırma sorularına en uygun desen olan açıklayıcı ardışık desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri, 2023-2024 akademik yılında Karabük Üniversitesi'nde öğrenim gören ve basit seçkisiz örneklem tekniğine uygun olarak belirlenen 2726 uluslararası öğrenciden, nitel veriler ise ölçüt örneklem ve kartopu örneklem yöntemi kullanılarak belirlenen 22 uluslararası öğrenci ve 11 uzmanla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Nicel veriler, Polat ve Arslan (2022) tarafından geliştirilen Uluslararası Öğrenciler için Genel Adaptasyon Ölçeği (UGAÖ) kullanılarak, nitel veriler ise araştırmacı tarafından uzmanlar ve uluslararası öğrenciler için iki farklı versiyonda hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde bağımsız örneklemler t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılırken, nitel verilerin analizinde betimsel içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, uluslararası öğrencilerin sosyo-kültürel, akademik ve günlük yaşama adaptasyon düzeylerinin orta, psikolojik adaptasyon düzeylerinin ise iyi seviyede olduğunu göstermektedir. Ayrıca, araştırmada ele alınan değişkenler temelinde uluslararası öğrencilerin adaptasyon düzeylerinin anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Nitel bulgular, uluslararası öğrencilerin adaptasyon sürecinde ihtiyaç duydukları bilgi ve becerilerin dört boyut altında farklı alt temalarda toplandığını göstermiştir. Araştırma bulguları alanyazına dayalı olarak tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur. Araştırmada elde edilen sonuçların yükseköğretimde uluslararasılaşma alanındaki tüm paydaşlara ve gelecekteki araştırmalara rehberlik edebileceği, uluslararası öğrencilerin adaptasyon süreçlerine katkıda bulunacak oryantasyon programlarının geliştirilmesine öncülük edebileceği değerlendirilmektedir.   ABSTRACT This study aims to conduct a multidimensional needs analysis for an orientation training program to be developed to support the adaptation process of international students. Based on the mixed method, the explanatory sequential design, which is the most appropriate design for the research purpose and research questions, was used. The quantitative data of the study were collected from 2726 international students studying at Karabük University in the 2023-2024 academic year, who were determined in accordance with the simple random sampling technique, and the qualitative data were collected through semi-structured interviews with 22 international students and 11 experts determined using criterion sampling and snowball sampling method. Quantitative data were obtained using the General Adaptation Scale for International Students (GASIS) developed by Polat and Arslan (2022), while qualitative data were obtained using semi-structured interview forms prepared by the researchers in two different versions for experts and international students. Independent samples t-test and one-way analysis of variance were used to analyze quantitative data, while descriptive content analysis was used to analyze qualitative data. The findings of the study show that international students' level of adaptation to socio-cultural, academic and daily life is moderate, while their level of psychological adaptation is good. In addition, it was seen that international students' adaptation levels differed significantly on the basis of the variables discussed in the study. Qualitative findings showed that the knowledge and skills needed by international students in the adaptation process were grouped into different sub-themes under four dimensions. Research findings were discussed based on the literature and some recommendations were provided. It is evaluated that the results obtained in the research can guide future research, all stakeholders in the field of internationalization in higher education and can lead to the development of orientation programs that will contribute to the adaptation processes of international students. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Yükseköğretimde uluslararasılaşma; Uluslararası öğrenci; Adaptasyon; Uyum; Oryantasyon; İhtiyaç Analizi en_EN
dc.subject Internationalization of higher education; International student; Adaptation; Adjustment; Orientation; Needs analysis en_EN
dc.title Uluslararası Öğrencilerin Adaptasyonuna Odaklanan Oryantasyon Eğitim Programına Yönelik Bir İhtiyaç Analizi Çalışması en_EN
dc.title.alternative A Needs Analysis Study for an Orientation Training Program Focusing on the Adaptation of International Students en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account