Karabuk University

ÇÖZÜM ODAKLI YAKLAŞIMA DAYALI PSİKOEĞİTİMİN HEMŞİRELİK SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK KAYGISI ÜZERİNE ETKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author SOYLU, SENA
dc.date.accessioned 2024-07-26T09:16:46Z
dc.date.available 2024-07-26T09:16:46Z
dc.date.issued 2024-03
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3445
dc.description.abstract ÖZET Çözüm Odaklı Yaklaşıma Dayalı Psikoeğitimin hemşirelik son sınıf öğrencilerinin gelecek kaygısı üzerine etkisini değerlendirmeyi amaçlayan çalışma tek grup ön test-son test yarı deneysel desendedir. Çalışmanın evrenini 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı’nda Karabük Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi hemşirelik bölümünde öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Çalışma, araştırmaya dahil edilen 20 öğrenci ile tamamlanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak ‘Kişisel Bilgi Formu’ ve ‘Üniversite Öğrencilerinde Gelecek Kaygısı Ölçeği’ kullanılmıştır. Örneklem grubuna psikoeğitim öncesi ön test ve psikoeğitim sonrası son test olarak ‘Üniversite Öğrencilerinde Gelecek Kaygısı Ölçeği’ uygulanmıştır. Üniversite Öğrencilerinin son test Gelecek Kaygısı Ölçeği puan ortalaması, Gelecek Korkusu ve Gelecekten Umutsuzluk alt boyut puan ortalamalarının ön test puan ortalamalarına göre anlamlı derecede düşük olduğu ve oluşan farkın yüksek etki düzeyine sahip olduğu belirlenmiştir (p<0,001). Sonuç olarak, çözüm odaklı kısa süreli yaklaşıma dayalı psikoeğitimin hemşirelik son sınıf öğrencilerinin gelecek kaygısını azaltmada etkili olduğu görülmüştür. ABSTRACT The study, which aims to evaluate the effect of Psychoeducation Based on Solution-Focused Approach on the future anxiety of senior nursing students, has a single group pretest-posttest quasi-experimental design. The population of the study consisted of fourth-year students studying in the nursing department of Karabük University Faculty of Health Sciences in the 2022-2023 Academic Year. The study was completed with 20 students included in the research. 'Personal Information Form' and 'Future Anxiety Scale for University Students' were used as data collection tools in the research. 'Future Anxiety Scale in University Students' was applied to the sample group as a pre-test before psychoeducation and as a post-test after psychoeducation. It was determined that University Students' post-test Future Anxiety Scale mean scores, Fear of the Future and Despair for the Future subscale scores were significantly lower than the pre-test mean scores and the difference had a high level of impact (p<0.001). As a result, psychoeducation based on a solution-focused short-term approach was found to be effective in reducing the future anxiety of senior nursing students. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Gelecek kaygısı, Çözüm odaklı terapi, Psikoeğitim, Hemşirelik öğrencileri. en_EN
dc.subject Future anxiety, Solution-focused therapy, Psychoeducation, Nursing students. en_EN
dc.title ÇÖZÜM ODAKLI YAKLAŞIMA DAYALI PSİKOEĞİTİMİN HEMŞİRELİK SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK KAYGISI ÜZERİNE ETKİSİ en_EN
dc.title.alternative THE EFFECT OF SOLUTION-FOCUSED APPROACH PSYCHOEDUCATION ON THE FUTURE ANXIETY OF SENIOR NURSING STUDENTS en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account