Karabuk University

TEKSTİL SEKTÖRÜNDE İHRACAT YAPAN BİR FİRMADA TALEP TAHMİNİ UYGULAMASI

Show simple item record

dc.contributor.author ODABAŞ, SERCAN
dc.date.accessioned 2019-12-05T12:41:22Z
dc.date.available 2019-12-05T12:41:22Z
dc.date.issued 2019-11-29
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/589
dc.description.abstract ÖZET Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte piyasalarda rekabet artmaktadır. Yükselen rekabet koşullarında, şirketlerin gelecek için öngörülerde bulunmak istemeleri kaçınılmazdır. Tahminlerin doğruluğu gelecek için şirketlerin karar vermelerini de kolaylaştırır. Bu koşullar göz önünde bulundurulduğunda her şirket için talep tahminleri çok önemlidir. Talep tahmini, şirketlerin ürün ve ürün grupları adına belirlenen bir zaman dilimi içinde ne kadar istek göreceğinin belirlenmesidir. Şirketlerin kısa veya uzak vadeli yönetim hedeflerine ulaşmak için alınan kararlarda, taktiksel ve stratejik olarak aktif bir rol oynamaktadır. Şirketin varlıklarını optimale yaklaştırmakta ve böylece belirlenen hedefler ile uygulanan operasyonlar arasındaki fonksiyonel bağı sağlamaktadır. Bu çalışmada İstanbul genel merkezli, Düzce ilinde üretim fabrikası olan ve Türkiye’nin her bölgesinde üretim atölyelerine sahip olan SBS Tekstil firması adına talep tahmini uygulaması yapılmıştır. Firmanın geçmiş yıllara ait verilerine talep tahmini analizinde çoklu doğrusal regresyon analizi yöntemi, basit doğrusal regresyon analizi ve ağırlıklı hareketli ortalama yöntemi uygulanmış ve sonuçlar bulunmuştur. Çalışma sonucunda firma için gelecek yıllarda kullanılacak talep tahmini denklemi oluşturulmuştur. ABSTRACT With the rapid development of technology, competition in the markets is increasing. In the conditions of rising competition, it is inevitable for companies to make predictions for the future. The accuracy of the forecasts will also facilitate the decision-making of companies in the future. Demand forecasts are very important for every company considering these conditions. Demand forecasts are the determination of how much the companies will see in a time period determined on behalf of the product and product groups. Demand forecasts play an active role in tactical and strategic decisions taken on the administrative side of companies to achieve their near or far-term goals, bringing the company's assets closer to optimal and thus ensuring the link between the targets set and the operations implemented. In this study, headquartered in Istanbul, with manufacturing factory in Düzce and having production workshops in every region of Turkey on behalf of SBS Textile company forecast demand application was made. Multiple linear regression analysis method, simple linear regression analysis method and weighted moving average method were applied to the demand estimation analysis of the company's previous years and the results were found. As a result of the study, the demand estimation equation which will be used for the company in the coming years was created. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Tekstil, stratejik yönetim, talep tahmini, çoklu doğrusal regresyon analizi, endüstri mühendisliği. en_EN
dc.subject Textile, Strategic management, Demand forecast, Multiple linear regression analysis, Industrial engineering. en_EN
dc.title TEKSTİL SEKTÖRÜNDE İHRACAT YAPAN BİR FİRMADA TALEP TAHMİNİ UYGULAMASI en_EN
dc.title.alternative APPLICATION OF DEMAND FORECASTING IN A COMPANY PRODUCING IN TEXTILE INDUSTRY en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account