Karabuk University

Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Zorba-Kurban Davranışları ile Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author KORKUT, Elif Sultan
dc.date.accessioned 2020-02-05T10:53:54Z
dc.date.available 2020-02-05T10:53:54Z
dc.date.issued 2020-01-27
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/612
dc.description.abstract ÖZET Bu çalışmada okul öncesi dönemdeki çocukların zorba- kurban davranışları ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmanın evrenini Karabük ili şehir merkezindeki okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaşındaki çocuklar, örneklemini ise, 25 okul öncesi eğitim kurumundan 150 çocuk oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Zorba ve Kurban Çocuk Davranışlarını Değerlendirme Formu ile Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği (OSBED) Öğretmen Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Mann Whitney U ve Kruskal Wallis-H testleri ile Spearman Brown Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların zorba kurban davranışları ile cinsiyet, yaş, beden kitle indeksi ve baba öğrenim durumu arasında anlamlı fark olduğu; çocukların sosyal becerileri ile cinsiyet ve yaşları arasında anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. Kız çocukların akademik destek becerileri, arkadaşlık becerileri ve duygularını yönetme becerilerinin erkek çocuklardan daha yüksek olduğu; 6 yaşındaki çocukların arkadaşlık becerilerinin 5 yaşındaki çocuklara oranla daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın sonucunda kurban-çocuk davranışları arttıkça başlangıç becerilerinin arttığı; çocukların pasif zorba-çocuk davranışları arttıkça başlangıç becerileri, arkadaşlık becerileri, akademik destek becerileri ve duygularını yönetme becerilerinin arttığı; zorba-çocuk davranışları arttıkça başlangıç becerileri, akademik destek becerileri, arkadaşlık becerileri ve duygularını yönetme becerilerinin arttığı görülmüştür. ABSTRACT Investigation of the Relationship Between Bully-Victim Behaviors and Social Skills of reschool Children. The purpose of this research is to examine the relationship between bully- ictim behavior and ocial skills of preschool children.The study universe consists of the ildren who are educated in the kindergarten and nursery classes and 5-6 age affiliated to the in Karabük province.The ample consisted of 150 children from 25pre-school institutions.In his research in order to collect dataParent Form of Pre- School Social Skills Rating Scale (OSBED) andBully and Victim Child Behavior Assessment Formwere used.Mann Whitney U and Kruskal Wallis-H tests and Spearman Brown Correlation Coefficient were used in the analysis of the data. After he results of the research were examined in terms of variables, it was found that the children showed significant differences according to bully, victim behaviors and gender,age, body ass index, father's educational status; there was a significant difference between children's social skills and gender and age variables.As a result of the research, it was found that girls academic support skills, friendship skills and emotion management skills were higher than boys and friendship skills of 6-year-old children were found to be higher than 5-year-old children.At the end of the study, as the victim-child behaviors increased, initial skills increased, that as the passive bullychild behaviors of children increase, initial skills, friendship skills and emotion management skills increase and it was seen that as bully-child behaviors increased, initial skills, friendship skills and emotion management skills increased. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Zorba, Zorba-Kurban, Pasif Zorba, Sosyal Beceriler, Okul Öncesi Dönem. en_EN
dc.subject Bully, Bully-Victim, Passive Bully, Social Skills, Preschool. en_EN
dc.title Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Zorba-Kurban Davranışları ile Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi en_EN
dc.title.alternative Investigation of the Relationship Between Bully-Victim Behaviors and Social Skills of reschool Children. en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account