Karabuk University

Turizm Sektöründe Sosyal İnovasyon: Turizm Ve Girişimcilik Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerinde Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author ZENGİN, NİLÜFER
dc.date.accessioned 2020-03-04T08:58:28Z
dc.date.available 2020-03-04T08:58:28Z
dc.date.issued 2019-09-06
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/642
dc.description.abstract ÖZ Sosyal inovasyon ya da diğer bir ifade ile sosyal yenilikçilik; sosyal, ekonomik, kültürel, siyasi ve ekolojik sorunların yenilikçi politika, süreç ve uygulamalar ile çözüme kavuşturulması süreci olarak tanımlanmaktadır. Böylece toplumda ortaya çıkan sosyal, ekonomik ya da çevresel sorunların çözümüne katkıda bulunulur ve toplumsal ihtiyaçlar yenilikçi yaklaşımlarla sağlanır. Sosyal inovasyon, bireylerin ihtiyaçlarının en iyi şekilde tatmin edilmesi için var olan ürünlerin iyileştirilmesi ya da yeni ürün ve hizmetlerin yaratılması sürecine ve yerel halkın, sivil toplum örgütlerinin, yerel girişimlerin, kamu ve özel sektörün yaratıcılığına dayanır. Sosyal inovasyon sosyal bir olgu olan turizm alanında sosyal bir değişim yaratmayı amaçlamaktadır. Turizm işletmelerinin varlıklarını sürdürebilmeleri, rekabet edebilmeleri ve pazarda iyi bir konum elde edebilmeleri toplumsal sorunlara çözüm getirebilecek yeni fikirler geliştirmelerine, yenilikçi yaklaşımlarla sosyal bir etki yaratmalarına bağlıdır. Turizm endüstrisinde yenilikçi fikirlerin geliştirilmesinin öneminden hareketle bu çalışmada; odak grup görüşmeleri kullanılarak Karabük Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Girişimcilik Yüksek Lisans öğrencilerinin turizm sektörü için geliştirdiği sosyal yenilikçi fikirler ortaya konmuştur. Çalışmada ağırlıklı olarak yeni ürün / hizmet geliştirme (yeni turizm türleri ve destinasyonlar), yerel kalkınma, çevre koruma, bilişim teknolojileri kullanılarak turistik tecrübenin ve müşteri memnuniyetinin arttırılması üzerine odaklanan yenilikçi fikirler öne çıkmıştır.   ABSTRACT Social innovation can be defined as the process of solving social, economic, cultural, political and ecological problems with innovative policies, processes and practices. Thus, social, economic or environmental problems that arise in a society can be solved and social needs can be provided with innovative approaches. Social innovation is based on the process of improving existing products or creating new products and services for the best satisfaction of the needs of individuals and the creativity of local people, non-governmental organizations, local enterprises, public and private sectors. Social innovation aims to create a social change in tourism which is a social phenomenon. The survival and the competition of tourism enterprises, and gaining a good position in the market depend on developing new ideas that can bring solutions to social problems and creating a social impact with innovative approaches. Considering the importance of developing innovative ideas in tourism industry, in this study, social innovative ideas were developed by the master class students of Tourism Management and Entrepreneurship of Karabuk University for the tourism sector using focus group interviews. In the study, innovative ideas focusing on developing new products / services (new tourism types and destinations), local development, environmental protection, increasing tourist experience and customer satisfaction by using information technologies are prominent. Keywords: Innovation, Social Innovation, Social Entrepreneurship, Tourism, Focus Group en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject İnovasyon, Sosyal İnovasyon, Sosyal Girişimcilik, Turizm, Odak Grup en_EN
dc.subject Innovation, Social Innovation, Social Entrepreneurship, Tourism, Focus Group en_EN
dc.title Turizm Sektöründe Sosyal İnovasyon: Turizm Ve Girişimcilik Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerinde Bir Araştırma en_EN
dc.title.alternative Social Innovation in Tourism industry: A Case Study on Tourism Management and Entrepreneurship Students en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account